Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

[quote="Helen"]
Ziet er lekker uit!! Ik zou de penslap niet klijn snijden en de rijst weglaten. Verder zullen ze lekker smullen denk ik!!
[/quote]

Nou ik snij dus ook de pens etc gewoon klein ik heb liever dat ze eten en grote stukken worden gewoon uitgespuugd
Wat een luilakken ;D ;D Hier eten ze een lap pens van een pond, da's hard werken maar het gaat keurig op. En schone tanden dat ze er van krijgen!
Ik varieer trouwens de hoeveelheid ook behoorlijk, het kan best zijn dat ze de ene dag 1 kilo p/h krijgen, de andere dag een pond, dan weer een dag niks, dan een groentenmixje erbij ... gaat allemaal prima.
[quote="margreet"]
Nou ik snij dus ook de pens etc gewoon klein ik heb liever dat ze eten en grote stukken worden gewoon uitgespuugd
[/quote]

O, dan zouden ze die van mij weer op moeten eten. Het effect van de grote stukken vlees van barf gaat verloren als je alles fijn snijdt. Hier krijgen ze zo groot mogelijke stukken en moeten ze er goed op kauwen.
Hier zijn grote stukken ook gewoon hapslik en weg hoor, hebben de mannen geen problemen mee.
Dat het vandaag geknipt werd, was omdat ik 1 penslap had en 1 riblap en, dus die wilde ik eerlijk delen, dus maakte ik er een lekker zooitje van ;D
Maakt de honden niets uit.
De kipcarbo daarna was effe lekker kraken en scheuren, dus dat zit wel snor hoor.
Chasey eet nu de ribben en alles wat lap is, nu na ruim een jaar eindelijk rustig.
Pim nog niet die wil het liefste alles wat lap is, meteen inslikken en weg ermee, dus daar gaan we nog ff mee aan de slag. De ribben en nekken, gaan wel met flink kauwen.
Owwwww wat leuk hij bestond nog, mijn oude topic.
Naar aanleiding van een ander topic, wil ik vragen of de deskundige over mijn menu ook eens weer hun oogjes willen laten vallen.

Ik geef nu eigenlijk al bijna 1,5 jaar nog maar 1 keer per dag eten.
Pim heeft nog steeds moeite met lappen eten en dus knip ik zijn lappen spiervlees en pens, want elke keer heimlich uitvoeren bij hem, vinden we alle 3 niet leuk.

Oke Menu , is voor beide mannen hetzelfde:

Maandag: pensdag kilo

Dinsdag: eendrug met veel vlees 800 gram met 150 gram kiporgaanmix (*)

Woensdag: rundspiervlees kilo

Donderdag: kilo kipnekken

Vrijdag: kilo zalmbotmix

Zaterdag: kilo bibi (de smaak die ik heb in de vriezer)

Zondag: mix van kipnek, spiervlees, eitje, lever .

Bij de volgende bestelling hoop ik weer parelhoenderkarkas en haasspiervlees te hebben, dat was deze bestellingsronde niet meer voorradig.
(*) kiporgaanmix = maag, lever, hart.
Laatst gewijzigd door Jolly op zo 29 jun 2008, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
hey jolly. :)

leuk.. nog iemand met de billen bloot.. :P ;)  (grapje)

maar wat ik mij afvroeg..
ben je met 1x per dag zon volle bak niet bang dat er kans is op een maagtorsie?
in de tijd dat ik bij de dierenarts werkte werden we daar altijd voor gewaarschuwd..
natuurlijk ging het dan altijd over brokken.. maar toch.. veel blijft veel..
ook honden die veel gras aten of veel water dronken kwamen soms binnen met die ellende..

Door Jolly
nee ik ben er niet echt bang voor, ze eten nu en dan is het gewoon rust , er wordt niets meer gedaan.
Doen ze trouwens ook uit zichzelf , lekker uitbuiken en de rust van de nacht gebruiken om goed te verteren.

Toen ik 2 keer voerder was ik vaak 'sochtends aan eht kloten met ontdooien, omdat ik het weer vergeten was en waren ze en 'sochtens en 's middags onrustig.
Ik voer ook nooit op een bepaalde tijd, het is tussen 5 en 10 uur 's avonds ergens.
ow.. ok..
ja ik ben ook een klooier met de tijden..
ik heb nooit een echt ritme gehad.. maar die kleine dwingt me er wel toe..
ik raak er vaak van in de war.. en dan denk ik.. ships! arme kiek!!
ze zegt ook niks.. paap brak de tent af als hij niet NU!! eten kreeg!!
[quote="Jolly"]
Owwwww wat leuk hij bestond nog, mijn oude topic.
Naar aanleiding van een ander topic, wil ik vragen of de deskundige over mijn menu ook eens weer hun oogjes willen laten vallen.

Ik geef nu eigenlijk al bijna 1,5 jaar nog maar 1 keer per dag eten.
Pim heeft nog steeds moeite met lappen eten en dus knip ik zijn lappen spiervlees en pens, want elke keer heimlich uitvoeren bij hem, vinden we alle 3 niet leuk.

Oke Menu , is voor beide mannen hetzelfde:

Maandag: pensdag kilo

Dinsdag: eendrug met veel vlees 800 gram met 150 gram kiporgaanmix (*)

Woensdag: rundspiervlees kilo

Donderdag: kilo kipnekken

Vrijdag: kilo zalmbotmix

Zaterdag: kilo bibi (de smaak die ik heb in de vriezer)

Zondag: mix van kipnek, spiervlees, eitje, lever .

Bij de volgende bestelling hoop ik weer parelhoenderkarkas en haasspiervlees te hebben, dat was deze bestellingsronde niet meer voorradig.
(*) kiporgaanmix = maag, lever, hart.

[/quote]

Nou mevrouw Jolly, lid sinds mei 2003, wat vind je er zelf van?  wat zijn je toegepaste percentages, hoe is de verhouding van de zondagsmix?
[quote="Angelique"]
Nou mevrouw Jolly, lid sinds mei 2003, wat vind je er zelf van?  wat zijn je toegepaste percentages, hoe is de verhouding van de zondagsmix?
[/quote]

Ik zal u zeggen mevrouw Angelique, lid sinds maart 2004, dat ik hier gewoon mee kan leven, maar omdat er nu zoveel negatiefs staat in een ander topic ga ik toch twijfelen.
Geen percentages op los gelaten eerlijk gezegd.

de "zondagsmix" bestaat uit: 500 gram kipnek, 150 lever, 200 spiervlees en eitje.
Ik heb (voor het allereerst) een menu proberen na te rekenen.

Als ik het fout heb , moet je het zeggen hoor Jol.

De pens heb ik helemaal bij orgaan gereken en de zalmbot mix volledig tot bot.
Dan kom ik op:

ong. 2kilo spiervlees
ong 3 kilo bot
ong. 1,5 orgaan
ong. 3 ons diversen.

kom ik uit bij de volgende %

30% spiervlees
40% vleesbot
25% orgaan
5 % diversen

Hoop dat ik het goed gedaan heb :-\
Door Nitus
Ik kom op iets andere cijfertjes, ik heb (net als Pallas) de kilo Bibi niet in het verhaal meegenomen, want die is al kompleet. Het ei heb ik ook niet meegerekend.

3300 gr. Vleesbot = 57 % (eendenruggen, kippennekken en zalmbotmix)
1300 gr. orgaan = 22 %
3000 gr. spiervlees = 21 %
Totaal 5800 gr.

Met een kantenklare botmix is het natuurlijk wel lastig rekenen, weet niet wat het aandeel bot daar weer van is.
Bot en orgaan percentage vind ik wat aan de hoge kant, en de vleessoorten zijn nu wel erg beperkt, maar lees dat daar verandering in komt. Ook vind ik de verhouding pens/ andere organen erg scheef (1 kilo pens, 300 gr. andere), ik zou kiezen voor 1/3 pens rest andere organen.
Bibi heb ik wel meegerekend. Ik heb een beetje gegokt met de % daarvan iig 25% orgaan gerekend.
Als Jol dezelfde eenderuggen heeft als ik dan schat ik 500gr vlees en 300 gr bot= 800 gr eenderug.

Scheelt toch gelijk best veel in de % hè.
Door Nitus
[quote="pallas"]
Bibi heb ik wel meegerekend. Ik heb een beetje gegokt met de % daarvan iig 25% orgaan gerekend.
Als Jol dezelfde eenderuggen heeft als ik dan schat ik 500gr vlees en 300 gr bot= 800 gr eenderug.

Scheelt toch gelijk best veel in de % hè.
[/quote]

Ah, vandaar dat jij op ander cijfers kwam! Snapte het al niet helemaal ;). Ik neem kvv's nooit mee in de berekening omdat je doodeenvoudig de percentages niet weet, dan wordt het alles één groot raadplaatje. Dan heb ik liever het gedeelte wat je wél kan bereken helemaal helder. Maar goed, da's mijn idee dus ;).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door