Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Femke
als ik brokken bij zou willen voeren dan zou ik eerst alle brokkendagen doen en dan alle versdagen

bijv brok-brok-brok-vers-vers-vers-vers. Zo heb je maar 2 omschakelingen in de week. Als het het dagelijks doet heb je er 7, en als je 's ochtends brok geeft en 's avonds vers heb je er 14.
Door Femke
Overigens vind ik het voor ieder een eigen keus of ze brokken bij blijven voeren of niet. Uiteraard wel na alles goed overwogen te hebben, en goed nagedacht te hebben wat een brok nou precies is en wat erin zit. Ik zou het nooit aanraden, maar als dat hun keuze is wie ben ik dan?
Wat Dory doet vind ik erg goed: informatie aanreiken in plaats van alleen maar zeggen dat brokken troep is en het daarbij laten.
Ik lees op een ander forum hoe mensen die niet geheel overstappen op barf maar die kvv (bij) blijven voeren verketterd worden en daar word ik soms niet goed van.
Door tieneke
[quote="Femke"]
Wat Dory doet vind ik erg goed: informatie aanreiken in plaats van alleen maar zeggen dat brokken troep is en het daarbij laten.
[/quote]
Barfplaats is een rauw versvleesforum en geen brokkenforum,er is al zat over brokken gezegd lijkt mij.
Ook op Barfplaats staan verschillende stukjes over brokken en wat er allemaal inzit ;)
Door Femke
[quote="tieneke"]
Barfplaats is een rauw versvleesforum en geen brokkenforum,er is al zat over brokken gezegd lijkt mij.
Ook op Barfplaats staan verschillende stukjes over brokken en wat er allemaal inzit ;)
[/quote]

uiteraard, en je zal mij ook nooit iemand horen aanbevelen om brokken te voeren.
Door roefus
Maar als mensen een stap zetten om te 'beginnen met barfen'.
En ze geven te kennen dat ze er graag nog een paar dagen 'brok' bijvoeren.
Dan kunnen ze daar hun redenen voor hebben.
Bijvoorbeeld doodgewoon 'het nog niet geheel aandurven' en daarom eerst het gewoon eens een dag of vier per week proberen.
Of een partner staat er nog niet helemaal achter, of zelfs afwijzend.
Je kunt niet in de schoenen van een ander gaan staan.

En eigenlijk vind ik het dan best fijn dat er ook op een barf-forum iets wordt gedaan om te verwijzen naar 'betere brokken'.
Ook al loopt het dan niet met alle ideeën direct samen.
Er worden wel meer dingen ooit dubbel gezegd.

Maar goed, da's mijn mening.
Door tieneke
[quote="Femke"]
uiteraard, en je zal mij ook nooit iemand horen aanbevelen om brokken te voeren.
[/quote]
Ik ook niet eerlijk gezegd ;)
Als je dan nog een zak Hills uitrekent naar barfbegrip weet ik zeker dat je voor hetzelfde geld je hond vele malen gezonder kunt voeren....maar ja dat bepaalt alleen de baas he? :-\
Door roefus
[quote="Femke"]
[/quote]

ik wel, zit hier undercover (bonzo had mij benaderd).
Door dunja
Hoi Dinah,

Bij mij is het net zo gegaan hoor!. Ben nog maar een paar maandjes bezig, en begon ook met brokken en daarbij rauwvoer. Maar ja, na 2 dagen wou ze de brokken niet meer!!, dus had ik nog maar weinig keus.Nu geef ik kvv en rauw voer. Heb ook eerst mijn partner moeten overtuigen, hij moest en zou ook brokken blijven geven. maar net als bij jouwpartner kon hij er niet om heen, dat haar vacht zachter was en dat ie veel meer glansde. Tja en dan gaan ze op een gegeven moment overstag. Zeker wanneer hij haar als ik er niet was brokken voorzette, en ze dan weigerde te eten. Heb hem vd week zelfs kvv horen aanprijzen bij andere honden eigenaars.hihihi echt grappig. Maar toen ik zij dat hij ze kon verwijzen naar barf plaats antwoorde hij "ben je goed ofzo". Dus het gaat beetje voor beetje.
Door Dinah
Bedankt Dunja, ben blij dat ik niet alleen ben ;D. 't Is voor ons ook eigenlijk alleen maar een overstap hoor. Eens de zak brokken op is, dan hoop ik dat m'n vriend al overtuigd is (ben ik vrij zeker van). Ik ben nl. niet de enige die onze bengel hier voert, dus moet hij meewillen he. Ik zal het hem uiteraard zo makkelijk mogelijk maken, maar hij moet het wel moeten willen geven natuurlijk.

Maar ik leef op hoop! Nog een halve zak te gaan! En als ik af en toe eens van aan een logé geef (als dat een niet-barfer is), dan raken we er des te sneller vanaf! Of is dat on-ethisch??

Groetjes!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door