Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Janie2
:'( potverdikkeme wat een spanning en stress! Eersel zal alle zeilen bijzetten voor jullie Nelson. Heel veel sterkte.
Door Ina
Ach Hope, wat een narigheid...die arme vent heeft het ook maar te verduren, en jullie dus ook
Hopelijk knapt hij snel op en mag hij weer lekker mee naar huis.
Door Hope
Zijn hart wil niet. Hij reageert niet op atropine. Zijn hartslag is extreem laag en af en toe krijgt hij een hartstop. Zijn zuurstofgehalte is niet oké, hij trilt met zijn ogen en raakt dan weg.

De endoscopie is mislukt. Er is 1 biopt genomen van de darm, van de maag lukte niet. Met de camera kijken ook niet, hij moest gewoon zo snel mogelijk weer wakker worden. Hij weegt nu 25 kilo en ze hadden hem voor 18 kilo middelen gegeven.
Zijn maag ziet er vreemd uit. Zijn slokdarm vertoond brandwonden. Hij heeft verborgen reflux, oftewel er stroomt maagzuur terug de slokdarm in. De overgang van maag naar darmen was ernstig verdikt maar een biopt daarvan nemen zat er niet meer in.

Ik wil nu eerst vooral dat hij stabiel is. Daarna maar verder zien. Dat er iets goed mis is, is nu wel meer dan duidelijk. Waarom reageert dat hart nergens op?? Waarom stroomt dat maagzuur terug?

Mijn arme vent. Kom op vriendje, ik wil je wel weer thuis krijgen kleine man!
Door pearlsofpassion
Oh jee... :-X
Klinkt vreselijk.

En ze hebben geen idee wat dit beeld geeft? Wat het kan veroorzaken?
Tis waarschijnlijk een kettingreactie van zijn lichaam, maar is het zo zeldzaam dan?

Want stabiel krijgen is nu eerste prioriteit, maar als hij te zwak is om een diagnose te stellen, is behandeling helemaal veraf. En blijkbaar heeft hij niet veel reserve meer... :-\
Oh, ik vind dit zo erg voor jullie! :'(
Door Hope
pearlsofpassion schreef:Oh jee... :-X
Klinkt vreselijk.

En ze hebben geen idee wat dit beeld geeft? Wat het kan veroorzaken?
Tis waarschijnlijk een kettingreactie van zijn lichaam, maar is het zo zeldzaam dan?

Want stabiel krijgen is nu eerste prioriteit, maar als hij te zwak is om een diagnose te stellen, is behandeling helemaal veraf. En blijkbaar heeft hij niet veel reserve meer... :-\
Oh, ik vind dit zo erg voor jullie! :'(
Nee, ze hebben geen flauw idee. Dat zijn hart zo zou reageren was totaal onverwacht.
Zo bizar, hij is zo levendig, vol energie. Ik liep vanmorgen nog met hem in het bos. Als hij niet zo mager was zou je zeggen dat hij in topconditie was. Dat maakt het beeld ook zo vaag.

Nu ben ik ineens bang dat dit ons laatste rondje bos was. Natuurlijk weet je dat narcose risico's heeft maar toch sta je er pas echt bij stil als het dan fout gaat. Ik ben wel heel blij met Eersel. Wat een kunde en wat een fijne mensen. Heel fijn hoe ze ons steeds op de hoogte houden.
Door Hope
Hij is wakker! YESSSS!

Hij blijft nog ter observatie maar het gevaar lijkt geweken. Hij is heel misselijk en heeft ook een kleine bloeding in de dunne darm. En hij is moe, maar dat lijkt me ook niet zo gek.
Door CindyMayella
Pffff.... ik lees veel mee, reageer weinig.... maar huisdieren (en mn kindjes) gaan echt aan mn hart.... heel veel :bigarmhug: :bigarmhug: voor Nelson!!!!!! Traantje in stilte.... :-* :-* m
Door MillyMol
Jezus, wat een verschrikkelijke stress.
Vraag: zijn de eosinofielen wel eens nagekeken? Er bestaat een aandoening: eosinofiele gastro-enteritis, die bij zowel mensen als dieren voorkomt. In 99,5% van de gevallen wordt dit ziektebeeld geïnduceerd door een allergie voor voedingsmiddelen.
Bij mensen bestaat de behandeling uit toediening van prednison en de laatste jaren is een behandeling met bepaalde interleukines beschikbaar gekomen voor mensen die niet op prednison reageren of die een steeds terugkerend beeld van hypereosinofielie vertonen.

Endoscopisch valt bij mensen een beeld van een verdikt slijmvlies van de maag en darmen op, met name bij de overgang van maag naar 12-vingerige darm. Daarnaast lokale ontstekingshaarden en zweertjes. Biopten laten een ophoping van eosinfoielen zien. Vaak is de spierlaag eronder ook verdikt, wat een beeld laat zien van ernstige passage stoornissen, misselijkheid en braken en als gevolg daarvan i n hoog tempo afvallen.

Ik kan alleen het trage hartritme niet zo goed verklaren, tenzij daaraan een ontregeling van de electrolyten ten grondslag ligt, of er eosinofielen in de hartspier zitten.

Het is een complex en zeldzaam ziektebeeld en wordt vaak over het hoofd gezien, zeker bij dieren.

Er bestaat natuurlijk een dikke kans dat dit allemaal al onderzocht is, maar ik dacht dat ik het je toch even moest laten weten. Het beeld dat je schetst in combinatie met zijn allergieën doet dit belletje bij me rinkelen...

Heel veel sterkte met Nelson! :bigarmhug:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door