zoals ik 't nareken, kom je op 't menu van Tysen bijna 't zelfde uit:
400 gram p dag, 2% van z'n lichaamsgewicht,
43 % vleesbot, 12.8% ingewanden + 2.1% pens, 27% vlees(zoals Nitus met sardien), 15% groente...
in dit geval dus ook wat weinig vleesbot (mag 50-55 % zijn), en pens zou ook wat meer mogen (naar 6% oid, aan 'n lapje...)
[quote="patriciasens"]
dan heb ik het toch goed gedaan
en het orgaanvlees als ik dat 3 keer per weer geef dan moet ik het wel wat meer geven dus dat ik wel aan de juiste hoeveelheden komt
als je misschien tijd en zin heb zou je dan ook tysen zijn menu even willen nakijken dan lukt het me wel want dan hou ik gewoon 1 menu aan voor elke week alvast bedankt

[/quote]
't gaat er eigenlijk idd om dat je prooidiertjes immiteerd, met je menu, dus dat wil zoveel zeggen, dat je geen bergen orgaanvlees tegelijk gaat voeren,
(of alleen karkas, dat stopt de ontlasting) want een prooi bestaat niet voor een groot deel uit orgaan,
(en veel orgaan in 1 keer werkt weer laxerend)(en 'n prooi bestaat ook niet alleen uit karkas)
vandaar die percentages, die ongeveer overeenkomen met 'n prooitje...of meerdere

en die kun je ook wat husselen door de week....
en dus, wat ook acceptabel is , is organen verdeeld over idd 3 keer per week , zodat de honden gemiddeld in de week toch al die voedingsstoffen van die verschillende organen binnenkrijgen...en dan afgewisseld met karkas, en aangevuld met vlees, of nog 'n ei of 1-dagskuiken, en de groente....
en idd verschillende diersoorten aanhouden, volgens mij ben je dan aardig op weg,
maar zoals Nitus al zei:
verdiep je wel een beetje in 't versvoeren, en begrijp waarom je hoe en wat voert?
succes!