Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door wenche
Vanochtend groenten gekocht voor mijn eerste groentemix voor deejay (hiervoor kreeg hij af en toe groente mee om te testen of hij het wilde hebben (aangezien ik student ben en het een beetje zonde vind om dingen weg te gooien ;)) en de meeste groenten lust hij nu inmiddels als er een beetje de kook over is geweest en er een ei bij zit...

Nu heb ik dus voor mijn mix de volgende groenten:

Sperziebonen, wortel, komkommer, witlof, waterkers, sla en alfalfa... is dit een mooie mix of zou ik er nog een soort bij moeten doen?
Ik meng dit met een lepel rundergehakt per 200 gram en een eitje als het ontdooid is..
Door MoniqueAppels
Nou dit lijkt mij helemaal oke.
Ik kijk altijd per keer dat ik groentemix maak naar wat er beschikbaar is voor een redelijke prijs. Tegenwoordig hebben wij een Aldi in het dorp en daar koop ik de groente voor de honden. Eens per week kom ik bij AH en dan koop ik de groente met 35% korting. Afgelopen week had ik kropsla, komkommer, bleekselderij, worteltjes en pittenmix. Ik meng dat met roer of stand of gewone naturel yoghurt. Alfalfa is duur en waterkers ook. Zelf eet ik vaak spinazie en wat er over blijft gaat ook door de mix. Niet teveel. Dus spaar gewoon wat groente van jezelf op en die dag er ook door.
Door wenche
Hij krijgt nu sowieso vaak het geen wat er bij ons aan groente overblijft, maar dit reken ik nooit mee, aangezien dat nooit zo heel veel is (1 hap en het is weg ;))
Nou, dan zal ik de blender maar te voorschijn halen en het spul pureren ;)
Door Lizzy
[quote="wenche"]
Vanochtend groenten gekocht voor mijn eerste groentemix voor deejay (hiervoor kreeg hij af en toe groente mee om te testen of hij het wilde hebben (aangezien ik student ben en het een beetje zonde vind om dingen weg te gooien ;)) en de meeste groenten lust hij nu inmiddels als er een beetje de kook over is geweest en er een ei bij zit...

Sperziebonen, wortel, komkommer, witlof, waterkers, sla en alfalfa... is dit een mooie mix of zou ik er nog een soort bij moeten doen?
Ik meng dit met een lepel rundergehakt per 200 gram en een eitje als het ontdooid is..
[/quote]

Nee hoor, ziet er heel goed uit!
Door 202Spots
[quote="wenche"]
[/quote]
Msschien wat broccolie of bloemkool en teentje knoflook er nog bij ,maar 't ziet er leker uit hoor. ;)
Door petrap
Moet je alfalfa eigenlijk ook door de blender doen of worden die sliertjes zo wel verteerd?
Door *Natasja*
[quote="petrap"]
Moet je alfalfa eigenlijk ook door de blender doen of worden die sliertjes zo wel verteerd?
[/quote]

Ik doe ze altijd door de blender, in kleine plukjes, anders raakt de blender verstopt  ;)
Door Huskymeisje
[quote="wenche"]

[/quote]

Tipje voor jou als student: ik ga elke week naar de markt. De groenteboer waar ik altijd mijn inkopen doe bewaart alles van die dag wat niet meer verkocht kan worden maar nog wel heel geschikt is om een mix voor de honden van de maken. Ik krijg dit gratis mee. Scheelt je weer. Er zijn ook supermarkten die je dit soort spullen wel meegeven. Vooral op zaterdag. Is ook te proberen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door