Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Borke
[quote="Lizzy"]
Ja, 50 om 50 is prima. Het mag ook iets minder hoor, 40 om 60 (40 koolhydraatrijke groente). Dat komt niet zo heel krap. Wat voor jou toepasbaar en voor Sofi goed te eten is.
[/quote]
Bedankt Lizzy, maar eens mee gaan stoeien.
Die bataat lust ze wel, Borke is er dol op (die mag zulke calorierijke zaken helemaal niet hebben) en door zijn enthousiastme ging zij het uiteindelijk wel eten.
Nu de pompoen nog proberen ;)
Door Borke
Versie 2 van het nierdieet van Sofi, nadat bleek dat de groenteporties te groot waren voor haar en op advies van Lizzy meer groentespreiding wenselijk was:

Week Menu met dagporties van ca. 500 gram:

1. Groentemix (ca 200 gr) met rauw ei + ca 100 gr lever + uitlekbloed/vleesnat van vlees van Borke en van de katten
2. Groentemix (ca 200 gr) met zuivel + ca 100 gr biologisch runderkopvlees + uitlekbloed/vleesnat van vlees van Borke en van de katten
3. Zalmkop
4. Groentemix (ca. 200 gr) met rauw ei + ca 100 gr lever + uitlekbloed/vleesnat van vlees van Borke en van de katten
5. Groentemix (ca 200 gr) met zuivel + ca 100 gr biologisch runderkopvlees + uitlekbloed/vleesnat van vlees van Borke en van de katten
6. Biologische runderpens
7. Biologische kipkarkassen dan wel ander bevleesd bot (gevolgelte of konijn) OF biologisch runderkopvlees

Op de groentemix dagen krijgt Sofi aanvullend OF runderkopvlees of bevleesd bot OF pens, afhankelijk van wat Borke eet en van wat ze de rest van de week heeft gegeten. Ik moet nog wat stoeien om mijn weg naar ca. 20% vleesbot te geven, want met de wekeljikse visdag zit ik automatisch al aan de 14% vleesbot.
Op dit moment doe ik nog wat rundergehakt (ook) door de groentemix, maar ik heb een vleesmolen overgenomen via BP die hopelijk volgende maand hier is en waar ik kopvlees mee kan malen. Lever lukt wel met fijnsnijden met een scherp mes.

Effectief krijgt ze meer dan 200 gram groente op die groentedagen, maar ze eet niet alles op.
Restanten zijn dan voor Borke en dat is wel een gemakkelijke manier om hem ook aan zijn groente te laten komen.
Door Lizzy
AstridStraver schreef: Versie 2 van het nierdieet van Sofi, nadat bleek dat de groenteporties te groot waren voor haar en op advies van Lizzy meer groentespreiding wenselijk was:

Week Menu met dagporties van ca. 500 gram:

1. Groentemix (ca 200 gr) met rauw ei + ca 100 gr lever + uitlekbloed/vleesnat van vlees van Borke en van de katten
2. Groentemix (ca 200 gr) met zuivel + ca 100 gr biologisch runderkopvlees + uitlekbloed/vleesnat van vlees van Borke en van de katten
3. Zalmkop
4. Groentemix (ca. 200 gr) met rauw ei + ca 100 gr lever + uitlekbloed/vleesnat van vlees van Borke en van de katten
5. Groentemix (ca 200 gr) met zuivel + ca 100 gr biologisch runderkopvlees + uitlekbloed/vleesnat van vlees van Borke en van de katten
6. Biologische runderpens
7. Biologische kipkarkassen dan wel ander bevleesd bot (gevolgelte of konijn) OF biologisch runderkopvlees
Ja, ik denk dat het slim is om de groente meer uit te spreiden over de week.
Op de groentemix dagen krijgt Sofi aanvullend OF runderkopvlees of bevleesd bot OF pens, afhankelijk van wat Borke eet en van wat ze de rest van de week heeft gegeten. Ik moet nog wat stoeien om mijn weg naar ca. 20% vleesbot te geven, want met de wekeljikse visdag zit ik automatisch al aan de 14% vleesbot.
Deze begrijp ik niet...
Op dit moment doe ik nog wat rundergehakt (ook) door de groentemix, maar ik heb een vleesmolen overgenomen via BP die hopelijk volgende maand hier is en waar ik kopvlees mee kan malen. Lever lukt wel met fijnsnijden met een scherp mes.
OK. Weet je wanneer lever echt makkelijk snijdt? Als je het in nog bevroren toestand (niet keihard bevroren natuurlijk) snijdt. Echt, wereld van verschil! Het glibbert dan niet zo en doordat het vlees dan stevig is, gaat het echt makkelijk.
Effectief krijgt ze meer dan 200 gram groente op die groentedagen, maar ze eet niet alles op.
Restanten zijn dan voor Borke en dat is wel een gemakkelijke manier om hem ook aan zijn groente te laten komen.
Nou ja, het grootste deel zal ze wel opeten dus dat is prima.
Door Borke
Citaat Astrid:

Lizzy schreef:
Deze begrijp ik niet...

Wat ik bedoel is dat als ze totaal 100% per week eet, een dagportie 14% is en als ze 1 dag vis in de week eet, dat ik dat als vleesbot reken en dat ze dan al bijna haar volle 20% weekportie op heeft, dan blijft er immers nog maar 6% over...
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door