Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Angelique
[quote="danielle1980"]
ok per 14 dagen is ook niet moeilijk, ik heb 3 vriezers dus kan gewoon verdelen op moment dat t binnenkomt...
is dat voor opgroeiende honden per week ook nodig als ze bv 3 dagen compleet krijgen van kvv?
[/quote]

Geen flauw idee, ik geef alleen maar barf en vind het altijd pas ingewikkeld worden als er kvv bijgegeven wordt.
Door Lizzy
danielle1980 schreef: ok voorlopig menu dan...

60 kilo spiervlees...

10 kilo kippenvlees
20 kilo geitenvlees
20 kilo rundvlees
10 kilo vleesmix 2 herby ( dus afwisselende samenstelling qua spiervlees )

60 kilo vleesbot...

10 kilo geitenribben
20 kilo kippenkarkas
16 kilo eendenkarkassen/eendenruggen
6 kilo parelhoen
8 kilo vis zal voornamelijk zalmkoppen zijn....

10 kilo orgaan
zo'n 7,5 kilo pens ( lam )
2,5 kilo hart dan of maagjes ( van kip denk ik  :-\ )

zit ik alleen nog met 15 kilo overige...
ik geef zo'n 3 kilo yoghurt gok ik in een maand, misschien iets meer...
wat kan ik nog meer als overige geven...
eitje?
wat gekookte groentes?
:-[ ze eten ook standaard een boterham hier elke dag, telt dat ook mee  :-[
OK, je gaat dus 120 kg Smuldier en Carnibest voeren, waarvan hoofdzakelijk Smuldier en 120 kg BARF producten voeren. En dat is per maand?
10 kilo kippenvlees
20 kilo geitenvlees
20 kilo rundvlees
Dit lijkt me prima.
60 kilo vleesbot...

10 kilo geitenribben
20 kilo kippenkarkas
6 kilo parelhoen
Dit lijkt me ook prima. Je voert dan iets meer vleesbotten van geit, eend, parelhoen en vis dan dat je kipbotten voert, dus dat is wel goed.
10 kilo orgaan
2,5 kilo hart dan of maagjes ( van kip denk ik   )
Ik vind 10% orgaanvlees echt het aller-maximum naast het versvlees dat je voert. Volgens mij was 15 kg 10% orgaan, toch? Dus je hebt gekozen om iets minder dan 10% orgaanvlees te voeren?
eitje?
wat gekookte groentes?
  ze eten ook standaard een boterham hier elke dag, telt dat ook mee   

Ik zou het grootste deel van deze overige groente geven. Dus het grootste deel groente, dan ook wat fruit en verder dingen als rauwe eieren (met jouw honden gaf ik er rustig 4 per hond), gemalen rauwe noten (zoals walnoten en hazelnoten enzo. Geen macademia's!), gezonde tafelrestjes, zuivel, etc. En als je dit niet redt: geef dan wat meer vleesbot en wat minder overige. Dus bijv. 65 kg vleesbot en 10 kg overige. 
Door roefus
[quote="danielle1980"]
ok voorlopig menu dan...

60 kilo spiervlees...

10 kilo kippenvlees
20 kilo geitenvlees
20 kilo rundvlees

60 kilo vleesbot...

10 kilo geitenribben
20 kilo kippenkarkas
6 kilo parelhoen

10 kilo orgaan
2,5 kilo hart dan of maagjes ( van kip denk ik  :-\ )

eitje?
wat gekookte groentes?
:-[ ze eten ook standaard een boterham hier elke dag, telt dat ook mee  :-[

[/quote]

Daniëlle, in de vleesmix 2 van Herby zit ook orgaan.
Het is rund/schaap/geit..kopvlees, spiervlees, orgaanvlees.
Ik heb geen idee wat de verhouding exact is en ook niet welk soort orgaan.
Misschien kun je dat vragen?
Runderlever is (dacht ik) ook niet zo duur bij Herby (1,50).
Misschien toch aardig om wat lever erbij te geven?
Door danielle1980
Lizzy schreef: OK, je gaat dus 120 kg Smuldier en Carnibest voeren, waarvan hoofdzakelijk Smuldier en 120 kg BARF producten voeren. En dat is per maand?
uh nee 145 kilo barf moet ik voeren...
en 120 smuldier en CB
dat zal 100 kilo smuldier zijn en 20 carnibest of zo...

Dit lijkt me ook prima. Je voert dan iets meer vleesbotten van geit, eend, parelhoen en vis dan dat je kipbotten voert, dus dat is wel goed.
Ik vind 10% orgaanvlees echt het aller-maximum naast het versvlees dat je voert. Volgens mij was 15 kg 10% orgaan, toch? Dus je hebt gekozen om iets minder dan 10% orgaanvlees te voeren?
uh chubby zei geloof ik 10 kg orgaan en 10 kilo overige...
dus dat heb ik aangehouden... ok?
ik voer dus wel orgaan in de compleet en blijkbaar dus volgens roefus ook in de herby mix.
ik voer eigenlijk zo min mogelijk orgaan moet ik zeggen, omdat het al in de kvv zit en ik geef dus penslappen eigenlijk alleen voor de tanden...
Ik zou het grootste deel van deze overige groente geven. Dus het grootste deel groente, dan ook wat fruit en verder dingen als rauwe eieren (met jouw honden gaf ik er rustig 4 per hond), gemalen rauwe noten (zoals walnoten en hazelnoten enzo. Geen macademia's!), gezonde tafelrestjes, zuivel, etc. En als je dit niet redt: geef dan wat meer vleesbot en wat minder overige. Dus bijv. 65 kg vleesbot en 10 kg overige. 
ok moet dat rauw zijn, want ik hou niet van rauwe mixjes maken en mijn honden lusten ze niet  ::)
fruit lusten ze ook niet echt...
het zijn wel zeuren hoor...
ow ja noten die gaf ik ook altijd gemalen...
Door danielle1980
[quote="roefus"]
Daniëlle, in de vleesmix 2 van Herby zit ook orgaan.
Het is rund/schaap/geit..kopvlees, spiervlees, orgaanvlees.
Ik heb geen idee wat de verhouding exact is en ook niet welk soort orgaan.
Misschien kun je dat vragen?
Runderlever is (dacht ik) ook niet zo duur bij Herby (1,50).
Misschien toch aardig om wat lever erbij te geven?

[/quote]

ik ga even vragen aan herby wat erin zit, bedankt.
lever is niet zo duur dan, maar ja ik heb wel 8 honden  :P
Door Antonia
Misschien kun je met iemand meedoen als er wordt ingekocht in Mill. Het hertenspiervlees is daar heel voordelig, dat geldt ook voor de hertenstrotjes, de ribben en het orgaan. Je bent wel afhankelijk van de voorraad,
Laatst gewijzigd door Antonia op vr 25 jan 2008, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
[quote="Antonia"]
Misschien kun je met iemand meedoen als er wordt ingekocht in Mill. Het hertenspiervlees is daar heel voordelig, dat geldt ook voor de hertenstrotjes, de ribben en het orgaan. Je bent wel afhankelijk van de voorraad,
[/quote]

ja dat zou fijn zijn, ik heb wel s eerder daar vlees vandaan
Door senna-husky
Geen flauw idee, ik geef alleen maar barf en vind het altijd pas ingewikkeld worden als er kvv bijgegeven wordt.
[quote][/quote] als je het grootste deel kvv geeft dan komt het toch niet zo nou meer met wat je aan barf geeft toch ??? ik geef het grootste deel kvv en probeer dan tussen door barf te geven nu gaat het weer goed en lust ze alles weer heb ik het idee en volgende week wil ze allen maar kvv
Door Angelique
senna-husky schreef: Geen flauw idee, ik geef alleen maar barf en vind het altijd pas ingewikkeld worden als er kvv bijgegeven wordt. Ja klopt wel een beetje hoor. Maar TS geeft 3 x per week kvv en dan wordt het wel interresant en "lastig" wat je erbij gaat geven aangezien je niet weet watvoor en hoeveel orgaan er door die kvv zit wordt zelf samenstellen wat mij betreft dus ingewikkeld.
Door Chubby
Als je er toch vanuit gaat dat er voldoende orgaan in KVV zit om aan een weektotaal te komen, kan je BARF gedeelte vooral bestaan uit botvlees, spiervlees en diversen. Misschien als extraatje een keer wat extra lever of hart..

Onze hond krijgt momenteel 5 dagen KVV en in de weekenden BARFt ze met voornamelijk goed bevleesde vleesbotten of aanverwanten als strotjes.
Door Angelique
[quote="Chubby"]
Als je er toch vanuit gaat dat er voldoende orgaan in KVV zit om aan een weektotaal te komen, kan je BARF gedeelte vooral bestaan uit botvlees, spiervlees en diversen. Misschien als extraatje een keer wat extra lever of hart..

Onze hond krijgt momenteel 5 dagen KVV en in de weekenden BARFt ze met voornamelijk goed bevleesde vleesbotten of aanverwanten als strotjes.
[/quote]

Er klakkeloos vanuit gaan dat er voldoende orgaan in de KVV zit is leuk als je 5 dagen kvv voert, maar niet bij 3 dagen kvv en ook nog bij jonge honden volop in de groei.

Maar volgens mij val ik nu in herhaling.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door