Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="Pauline"]
Okay, ik ga ze kopen en proberen! ;)

Krijgt ie (voor mijn gevoel) vleesbotten met een krokant korstje..... ;D ;D ;D
[/quote]

Hihihi, nou, dat valt nogal mee hoor. Die zemelen zijn vrij zacht en nemen direct vocht op. Daarom blijven ze ook vrij gemakkelijk aan het vlees van het vleesbot plakken! Ik ben benieuwd Pauline! Begin met een klein zakje zemelen ;D
Door Pauline
[quote="Lizzy"] Ik ben benieuwd Pauline! Begin met een klein zakje zemelen ;D
[/quote]
:-[ :-X Volgens mij kun je me al aardig inschatten Liz..... ::) ::) ::) en heb je door dat ik vaak overaktief mezelf ergens instort..... Ik zal idd met een klein zakje zemelen beginnen. ;D ;D ;D ;D
Door Pauline
Ik heb de percentage ook nog eens uitgerekend en kom eigenlijk op:

15% orgaanvlees (hart, lever, pens)
30% spiervlees
55% vleesbot wat zeker 50/50 is maar meestal wel 60 vlees/40 bot.

Tja feitelijk zou ik ook de tafelrestjes ergens onder moeten rekenen, maar die voer ik eigenlijk als extra... Lijkt me geen probleem. Maar goed, als het dat wel is hoor ik het wel.
Door Lizzy
Nee, dit ziet er op zich goed uit. Wat je nog wel kan proberen zijn een paar dingen (en niet allemaal tegelijkertijd ;D :-*. Je bent een wereldbaasje jij!):

1)Minder vleesbot, zo'n 40%.

Als dat niet helpt, terug naar wat je nu voert en:

2)Minder orgaanvlees, zo'n 10% maximaal.

Als dat niet helpt, terug naar wat je nu voert.
Door Pauline
[quote="Lizzy"]
Nee, dit ziet er op zich goed uit. Wat je nog wel kan proberen zijn een paar dingen (en niet allemaal tegelijkertijd ;D :-*. Je bent een wereldbaasje jij!):
[/quote]
Dat vind ik nog eens een fantastisch compliment uit jouw mond! :-* :-* :-* En soms heb ik daar echt behoefte aan! :)
[quote="Pauline"]

Tja en het goed doen..... Joeps ontlasting blijft wisselend. Vaak aan het begin van de wandeling echte keurig barfdrollen met aan het eind toch vaak 1 tot 2x of ultradun of helder slijm..... :-\ Maar hij blijft er prima uitzien, glimt dat het een lieve lust is en is altijd "goed te pas" en levendig!
[/quote]

Zou dat niet van de spanning komen? Hier meestal goede ontlasting, maar vooral wandor is zo geflipt in het bos, dat ie standaard diaree heeft.

Je geeft hartstikke afwisselend voer, en aangezien ze er allebei super uitzien, zou ik me niet druk maken.
Hier hebben de meiden ook mooie poep, alleen als de dames los zijn geweest in het bos en er gejaagd of flink gerend is, dan is de poep dun, volgens de overlevering op het beagleforum heeft bijna elke beagle dat na het jagen, harder lopen, meer spanning meer verwachten van je lichaam, heeft consequenties voor je darmwerking (bij mensen) waarom dan niet bij honden?
Door Pauline
Kijk als beweging invloed heeft op het ontlastingpatroon is het niet vreemd dat Joep regelmatig dunne ontlasting heeft.... Aan beweging schort het hier niet.... ;D ;D ;D

't Is dan wel weer "vreemd" dat Joris dat niet heeft..... Hmmmm ik maak me er niet druk over en de groentenmix is in de container verdwenen inmiddels. Morgen ga ik even zemelen halen, wil het in ieder geval nog een keer proberen.
[quote="Pauline"]
Kijk als beweging invloed heeft op het ontlastingpatroon is het niet vreemd dat Joep regelmatig dunne ontlasting heeft.... Aan beweging schort het hier niet.... ;D ;D ;D

't Is dan wel weer "vreemd" dat Joris dat niet heeft..... Hmmmm ik maak me er niet druk over en de groentenmix is in de container verdwenen inmiddels. Morgen ga ik even zemelen halen, wil het in ieder geval nog een keer proberen.
[/quote]
Hoi
Luna heeft dit ook , al toen ze een pup was kreeg ze dunne ontlasting van opwinding. Meestal beginnen we de dag met een mooi bruin stevig drolletje en dan halverwege de wandeling een dunne lading. Maar ze is dan ook vaak erg actief geweest, als ik met haar naar bv de bakker loop heeft ze er nooit last van, zzzzzzzzzz ze verveelt zich dan ook wel enorm.....

Ik doe vaak pompoen en zonnebloem pitten door de groentemix, kun je ook eens proberen.

Sterkte!!
Door 202Spots
[quote="Caroline A."]
Ik doe vaak pompoen en zonnebloem pitten door de groentemix, kun je ook eens proberen.
[/quote]
Nootjes, pitjes en zaadjes werken ook laxerend...
wanneer de hond al losse poep heeft,dan zou ik dus GEEN noot, pitjes of zaad geven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door