Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Kody
Wat denken jullie hiervan?

Pup Kody van ruim 5 maanden krijgt deze week 700 gram eten per dag bestaande uit:

65 % RMB/vis = lams- en geitenribben/kipkarbonade/kippennek/eendenbout/sardine
20 % groentemix = gepureerde komkommer/broccoli/erwten/sla/bleekselderij/mandarijn
15 % orgaan = runderhart, lamshart, kalfshart, long, lever, lamspens

Hij krijgt nu 4 procent van zijn lichaamsgewicht, maar hij wordt nu wel erg snel groter en dikker (2 kilo aangekomen in 1 week, was eerst altijd 1 kilo per week), ik denk dat ik het de komende weken op 700 gram p.dag houdt, dan wordt het percentueel minder.
Ik geef nu 20 % groentemix op aanraden van de dierenarts, die waarschuwt voor nierproblemen bij te veel eiwit.
Volgens mij zit er zoveel vlees aan de RMB's die ik geef, dat het niet nodig is 'los' spiervlees te geven. Zijn ontlasting bevatte eerste teveel bot, maar toen gaf ik nog minder orgaan en groente, met deze verhouding ziet de ontlasting er perfect uit.
Door Lizzy
Je afwisseling in diersoorten is heel mooi!!

Als je hond te snel groeit, moet je inderdaad wat minder van alles geven.

Overigens ben ik het met je DA niet eens. Ik vind 15% groente zat en vlees veroorzaakt al helemaaaal geen nierproblemen. Ik weet niet hoe hij daar bij komt? Als dat zo zou zijn he, dan liep iedere wolf rond met ernstige nierproblemen... En niets van dat alles is waar.

Als je RMB's gemiddeld meer vlees als bot bevatten: dan kun je dit percentage wel hanteren. Als je vleesbot gemiddeld evenveel bot als vlees bevatten: dan zou ik zelf zeker voor wat minder RMB's kiezen (eerder rond de 50%).

Barfplaats wordt gesponsord door