ik ben voor twee weken terug bij iemand geweest die zo lief was geweest wat lekkers voor Rimpel mee te nemen bij de slager, naast alles voor haar eigen honden die ook BARFEN.
Ik mocht van haar overnemen wat ik wou

Dit dus

15 kilo aan 'ranzige rommel' in mijn Citroentje die in Hardenberg inmiddels niet naar citroentjes rook :mrgreen:
(Vriend kwam binnen lopen...was met Rimpel aan de wandel..."gatverdamme wat stinkt het hier!!!")
Maar goed...ik voelde me net een slager..
Ik ben vanaf half 7 bezig geweest met tussenpozen voor peukie's en een bakkie patat met kaassoufle (als ik geen vegetarier was dan werd ik het hiervan accuut ..
Tot half 10...drie uur dus!!! Het was me nogal een vuurdoop geloof ik! hahaaha!
Ik had dit nog nooit eerder gedaan en was wel even benauwd dat het me teveel zou worden en ik jankend aan het aanrecht zou staan. Ik eet zelf geen vlees omdat ik geen vleeseter was maar ook vanuit principeel oogpunt...
Maar het viel me reuze mee...
Het was zelfs interssant om alles te bekijken..
maar af en toe heb ik echt wel even met een peuk op mijn lip hopeloos staan kijken naar al dat vlees op mijn aanrecht en mijn weegschaaltje...de huis tuin en keukenschaar die erbij lag en de groene rubberen handschoenen die onder het bloed zaten.
knippen met mijn schaar (ik moet een nieuwe kopen voor mijn vriend hahaha) en wegen en in zakkie's stoppen..
na een uur ben je zo makkelijk met dat spul dat het los door mijn vingers vloog...MET handschoenen hoor!
De pens? Die viel me reuze mee

Toen ik het spul ophaalde was het nog lauwig

Mijn eerste avond knippen van vlees...ik eet het zelf niet...
Maar god, wat interssant die longen en zo'n hart en lever
Met de gedachte dat Rimpel ervan smult had ik praktisch nergens last van..dus dat scheelde weer..
maar de pens lucht hing wel om mij heen geloof ik

Rimpel? Die stond erbij en keek ernaar...hij stond op een gegeven moment wel bijna op zijn kop in de emmer met pens...de rest heeft hij ook besnuffeld maar het uit de emmer pakken? Nee hoor...hij weet nog niet zo goed wat ie ermee moet geloof ik hahaha.
Hij heeft wat stukken long gehad (niet te groot...want het eerste stuk spuugde ie meteen weer uit...het mietje) hart natuurlijk, kopvlees en een stukkie lever...
Ik heb hem volgens mij voor het eerst horen en zien kauwen...en hij had zelf geloof ik ook nog niet helemaal in de gaten wat dat nou was...stukken vlees om te kauwen!

De pens blijft vooralsnog favoriet bij hem..die smikkelde hij er als eerste uit..maar de rest heeft ie ook opgegeten!

Mijn ervaring is inmiddels wel dat ik tien keer liever verse pens drie uur in mijn keuken heb staan dan 500 gram ontdooit in een bakkie 10 minuten op mijn aanrecht!
Ontdooit stinkt het echt veel meer!
Ik sta nu dus met stukken keukenpapier in mijn neusgaten in de achtertuin de pens in wat kleinere stukjes te knippen als het ontooid is..met de grote stukken weet Rimpel zich geen raad...dus ik knip het voor alsnog nog maar in stukjes van 10 bij 15 of zo...