Hoi Janet, mag ik vragen hoe vaak je iets in elkaar "flanst"? En is mijn aanname goed dat je deze gegeven ingredienten allemaal door elkaar doet? Enne, wat bedoel je met vlees-bot? Is dat iedere keer iets anders?
Groetjes, Lizzy
Hoi Liz,
ik flans 1 x per week iets in elkaar, voor de lol

. De gegeven hoeveelheid spiervlees-met-bot probeer ik altijd wel in een verhouding van 50-50 te houden.
Het bestaat uit kalfsspareribs en -staart, lamsspareribs, kippenvleugels, geitenvlees, schapenvlees en, als er niet zo veel vlees aan de ribjes zit, wat extra gehakt of rauw soepvlees van rund of lam. Ik vries dit vlees per portie in (5 kleine ribjes, 1 kalfsrib/staart, ca. 250 gr 'blokjes' vlees etc.). En dan haal ik een zakje van 't een en een zakje van 't ander d'r uit, beetje variatie is altijd leuk, denk ik.
De orgaanmix bestaat doorgaans uit hart, nier, wat lever (niet te veel), schone pens (vuile pens koop ik apart van één of ander merk uit de vriezer) en kippenmaagjes. Hersens komen d'r hier niet in :-X, daar trek ik mijn grens.
De GF-mix heb ik per portie ingevroren, dus dat is makkelijk. Het bestaat uit diverse soorten groenten en fruit (van het lijstje wat hier elders is geplaatst), peterselie, selderij, net wat ik op dat moment goedkoop in kon slaan en wat niet 'verboden'

is. Daar gaat dan óf een heel ei (schaal heel klein geslagen) óf een blikje vis doorheen, maar.... als ik iets téveel vlees (naar mijn idee) uit de vriezer heb gehaald, dan gaat de GF-mix door de orgaanmix of de vis en zit er weer geen ei of blikje vis door.
De rijst is alleen maar als ik toevallig zelf rijst eet, anders krijgt ze het niet eens. Dan houd ik wel weer rekening met de rest en krijgt ze wat minder GF-mix, orgaanmix en een ribje of vleugeltje of 2 minder.
Ik probeer het zo gevarieerd mogelijk te houden.