daydo schreef:
ik dacht dat witloof ook een bladgroente is,die groeien toch ook boven de grond ???
Ja witlof word ook als bladgroente gerekend, maar vergeleken met andere bladgroentes is witlof wel lekker voor de smaak maar verder zit er niet veel voedingswaarde in.
Wij vinden witlof heerlijk om ZELF te eten, helaas is het hier verschrikkelijk duur omdat het meestal geimporteerd word, dus om het aan de honden te geven komt hier niet te pas.
Ik heb nog een vraagje over boven en onder grond groeiende groenten, de hoeveelheid moet zowat gelijk zijn. Maar is dat enkel omdat de ene meer laxerend is of de andere,of geeft het met vit. en zo te maken 
Zijn stoelgang is prima
.
Meestal word er dus van knol en bladgroentes 'n mix gemaakt, wanneer je alleen maar bladgroentes zou geven dan word de ontlasting zachter, wanneer je alleen maar knolgroentes geeft dan is 't harder,maar als jou hond het nu doed doet op de mix die je hebt...prima toch?
Op deze site kan je zelf opzoeken wat de voedingswaardes van alle voeding is.
http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/index.html
Je moet wel in 't engels intikken waar je naar wil zoeken.
witlof = chicory
andijvie = endive
paardebloemblad =dandelion
en dan raw,cooked, canned, frozen of wat van toepassing is,en de hoeveelheid.
Als je naar deze 3 bladgroentes zoekt dan zie je bij elke groente 'n hele list van vit, mineralen enz.
Voor mij dus 'n goeie reden om zoveel mogelijk verschillende groentes in 1 mix te gebruiken.
Ik heb hier misschien geen witlof wat ik kan geven, maar als ik dan zie dat ik veel beter paardebloemenblad kan geven dan heb toch wel geluk gehad want daar is er genoeg van!! 8)
witlof andijvie paardebloemblad
Calcium, 19mg --- 52mg --- 187mg
Potassium, 211 mg --- 314mg --- 397mg
Vit C 2.8 mg -- 6.5 mg --- 35mg
Vit A 29 IU -- 2167mg -- 4931 IU