hieronder de ingredienten van het menu dat mijn honden voorgeschoteld krijgen...
Ik BARf nog niet zo heel lang met de honden, maar het gaat wel heel makkelijk. Ze vreten alles wat ik ze voorschotel, van het begin af aan. Ik ben redelijk abrupt overgestapt van brokken en versvlees naar BARF en dat is (mazzel wellict) eigenlijk probleemloos gegaan.
Ik heb geen heel strak weekmenu, afhankelijk van wat ik kan krijgen of op voorraad heb wissel ik nog wel eens dagen om.
Ze krijgen in principe elke dag 2x te eten, 14 maaltijden per week dus. Daarvan bestaan er ca. 8 uit vlees en botten. De andere 6 keer eten ze groentemix met orgaanvlees (4x) of groentemix met vis (2x) (in 1 op 1 verhoudingen). Zo een keer in de week of anderhalve week vervang ik een maaltijd door verse pens. Verder af en toe een ei erbij of een scheut yoghurt.
Per maaltijd eet Ferro ca 400 gram, Nora ca 300 gram.
De inhoud van vlees en botten:
- kipkarkassen (gratis van Harry's kippenpaleis, maar het kan beter Ferro's kippenpaleis heten want Harry kan niet uitbenen

- kipvleugeltjes en -carbo's
- lamsvlees en -botten (meestal ribben en botten uit de poten)
- rundvlees en -botten (meest schenkels)
De vis:
vooral wijting en rode poon, die koop ik drie kilo voor vijf euro hier op de markt. Gaan in hun geheel naar binnen bij mijn honden
Groente en fruit:
afhankelijk van wat er een beetje betaalbaar in de winkels ligt en waarvan ik stukken over heb...
appels, wortels, bloemkool, broccoli, andijvie, peren, bananen, kiwi, paprika, chinese kool, courgette, witlof...
Sperciebonen was geen succes, daar krijgt Ferro jeuk van.
Orgaanvlees:
kippelevers,-hartjes,-maagjes
runderhart
lamshart, een enkele keer lamsniertjes
Aan extra's...
Nora elke maaltijd 1.25 tablet Rimadyl (pijnstiller/ontstekingsremmer, ze is 13.5 en heeft artrose) en 1 pil glucosamine van de Tuinen
1 a 2 keer per week (bij groentemix, daar kan ik de pillen zo bij gooien) Vit. E en Omega 3 capsules
Ik sta open voor veel suggesties om het menu te verrijken. Het enige dat ik absoluut weiger om te gaan geven is konijn, het is enigzins hypocriet natuurlijk maar daar ligt voor mij toch de grens. Ik ben dagelijks bezig met het oplappen van zieke, zwakke, verwaarloosde en gedumpte konijnen en knaagdieren en het zoeken van geschikte nieuwe eigenaren (zie ook voorstelmail in de Bar-plaats)... dan gaat hun collega's in de bak van de hond leggen me toch net te ver

Groetjes,
Marielle