Ik ben Esmeralda en heb, samen met mn man, drie honden van 8, 4 1/2 en 4 jaar. Toen we de oudste hond nog hadden samen met onze eerste hond, ben ik na een lange zoektocht terechtgekomen bij de brokken van Canin. We leefden toen nog in 'brokkenland'. Inmiddels hebben we met de nieuwe roedel een hond met een doge/schilferige huid en een hond die snel dik wordt en eigenlijk nog moet afvallen; anaalklieren ook vaak verstopt bij deze hond. De oudste hond heeft langer last van zn slokdarm. Anderhalf jaar geleden zelfs acute bronchitis veroorzaakt door het opgeven van voer en het overgeven vlak voor maaltijden. De dierenarts heeft de oorzaak nooit gevonden. Bij mij zijn inmiddels de lampen aan; het moet wel aan de brokken liggen. Terug naar 1 keer voeren per dag heeft vooral voor de hond met slokdarm/maagproblemen al heel veel verschil gemaakt.
Nu ben ik dus ongeveer 8 weken bezig met BARF. Voor het gemak kocht ik eerst de kant-en-klare menu's uit de diepvries, maar op deze manier vreten ze ons kaal

Ik heb nu een menuutje gemaakt voor de zwaarste hond en ben benieuwd of ik goed op weg ben. Ze weegt 28 , maar er mag nog iets af, dus ik heb afgerond naar 550. De plekken waar nu nog 'Barfmenu' staat, moeten nog worden omgewisseld met vleesbot/spier/orgaan waar ik nog een adresje voor moet vinden. De kip (plus organen) en de vis zijn al gelukt.
Menu 14 dagen Gewicht
1/4/8 Halve kip inclusief 1 orgaan 500
Groente 50
2/6/10/14 Barfmenu met Pens van rund en andere organen 500
Groente 50
3/7/11 Barfmenu bijzonder bv Konijn/Hert/Paard 500
Groente 50
5/13 Barfmenu Makreel 500
Groente 50
OF
Stukje verse vis 200
Rundersnijdsel 300
Groente 50
9 Visdag met zalmkoppen 500
Groente 50
12 Halve kip inclusief 1 orgaan 500
Groente 50
OF
Kippenhartjes+Vleugels/Barfmenu Hart 500
Groente 50
Dit menu wordt aangevuld met een snackje hier en daar. Konijnenoortje, vissenhuid of kippenvoet. Beetje karnemelk over de groenten en/of een eitje erbij. Hopelijk is alles een beetje in orde, maak ik geen cruciale fout en heb ik hier een goede basis om te perfectioneren.
Groet, Esmeralda en pootjes van Souki, Bullet en Piggelmee.