Martin, mijn uitgerekende percentage komt alleen uit het vetgedrukte dagportie hieronder:
[quote="martin1988"]
toch nog een vraagje: heb gemalen zalmlijven gekocht maar waar valt dit nu onder orgaan of gewoon onder de 10% overige/groente.
ik geef storm nu:
680 gr vleesbot
340gr spiervlees
102gr orgaan
136gr groente
en dan 2x in de week 357gr pens
en 2x een ei
[/quote]
Dus met de zalmlijven (ergens) en de pens (ergens in de week) zal het wellicht lager uitvallen. Jouw berekende 50%
Je bent nu naar 40% vleesbot gegaan, als dit nou weer te slappe ontlasting geeft ga je weer wat omhoog met vleesbot. Het percentage vleesbot kan verschillen per hond, dus dat moet je in het begin uitvogelen.
Je zou ook één maaltijd per dag kunnen geven!
Vleesbot en spiervlees en/of de rest komen dan in 1x in de maag. Dat kan verschil maken met te harde/witte ontlasting:
Als ik onze Sergi 's morgens vleesbot en 's avonds de rest zou geven, zou hij 's avonds knoerthard en de volgende ochtend boterzacht poepen. Maar ook dit verschilt per hond, want onze andere hond zou er geen last van hebben.
Edit: Lees net (sorry, was ik vergeten) dat Storm nog maar 7,5 maand oud is. Eén maaltijd per dag is voor hem nog te weinig. Maar je kunt dan ook 's morgens èn 's avonds vleesbot plus spier/orgaan geven. Jij noemt het mengen.

Wellicht is de ontlasting dan ook wat gelijkmatiger.