Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Hoi allemaal, ik zal mezelf allereerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben. Ik heet Renate en we krijgen over twee weken onze pup, dit is een Hollandse herder teef. We hebben hiervoor ook honden gehad maar die hebben niet een Barf menu gehad maar kant en klaar vers vlees( kon helaas niet anders ivm ziekte van mij) nu willen we Laska wel op Barf zetten ook omdat onze fokker dit ook voert en haar moeder nooit anders gekend heeft dus hoe mooi wil je het hebben
Door pluk
Welkom!

[quote="Renate Laska"]
MA: 180 Gr. Kipkarkas, 80 Gr. Lamshart, 100 Gr. Kopvlees rund, 40 Gr groentemix.
DI : 180 Gr konijnenkarkas, 80 Gr pens eind vuil, 100 Gr paardensnijsels, 40 grgroentemix
WO :180 Gr kiplekker, 80 gram konijnen niertjes, 100 Gr runderstoofvlees, 40 Gr groentemix
DO : 180 Gr eendennek, 80 Gr lamslever, 100 Gr kopvlees, 40 Gr groentemix
VR : 180 Gr Vis( zalmkoppen/staart, sardientjes of haring) 80 Gr pens, 100 gram kip/kwartel , 40 Gr groentemix
ZA : 180 Gr runderstrot, 80 Gr runderhart, 100 Gr hert, 40 Gr groentemix
ZO : 180 Gr kippenvleugels , 80 Gr pens, 100 Gr konijnenvellen, 1ei, groentemix.
[/quote]

- diersoorten heb je meer dan voldoende, verhoudingen zijn goed. Kan zijn dat je nog wat moet schuiven omdat de poep toch wat te hard of zacht is. Prima dat je een pup elke dag compleet voert.
- wat is kiplekker? Bedoel je kipnekken misschien? Prima voor puppies, let wel op dat hij ze niet ineens inslikt dus platmeppen en eventueel even vasthouden
- orgaan: zo te zien hanteer je 20%, dat is prima. Van die 20% wordt aangeraden de helft pens dus 280 gram. De rest verdeel je over lever, hart en nier. Ik zou op bijv zaterdag 40 gram hart geven en 40 gram pens, dan kom je goed uit.
- konijnenvellen? Bedoel je hier gewoon vlees mee of iets anders? Vlees is prima.
- runderstrot valt niet onder beginnersbotten, hier zou ik iets anders voor nemen. Bijv kwartelkarkas. Sowieso inderdaad de botten goed meppen de eerste periode.
- Zalmkoppen zijn geen beginnersbot, ik zou beginnen met wat kleinere vissen.
- het staat er maar 1x bij, maar neem aan dat je pens altijd vuil is?
Door Lizzy
[quote="Renate Laska"]
Hoi allemaal, ik zal mezelf allereerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben. Ik heet Renate en we krijgen over twee weken onze pup, dit is een Hollandse herder teef. We hebben hiervoor ook honden gehad maar die hebben niet een Barf menu gehad maar kant en klaar vers vlees( kon helaas niet anders ivm ziekte van mij) nu willen we Laska wel op Barf zetten ook omdat onze fokker dit ook voert en haar moeder nooit anders gekend heeft dus hoe mooi wil je het hebben
Hi, bedankt voor jullie reactie :)

Hihi met konijnenvellen bedoel ik inderdaad vlees, mijn woordenboek heeft het automatisch aangepast en ik had er overheen gelezen! De kip/kwartel bedoel ik inderdaad het vlees. Hahaha zie nu ook dat ik kiplekker heb geschreven :D zelfde woordenboek weer ::) zijn inderdaad kipnekjes
Ik ga runderstrot van het menu halen die ga ik dan vervangen voor kwartel.
Ik heb inderdaad een hele vuile pens besteld. Ik heb een slager bereid gevonden om voor mij de bestellingen te verzorgen en heb al op deze site rondgeneusd en twee geitjes besteld. Zo veranderd het menu weleens maar dat is geen probleem denk ik.
Ik lees dat zalmkoppen nog te hard is, is het een optie om deze even door de blender te halen en dan te voeren?
Nog een vraagje, mag je ook gerookte vis koppen voeren, van de makreel?

Nogmaals bedankt voor jullie reactie, dat geeft me net ff wat meer zekerheid dat ik het goed doe, mijn dierenarts is er namelijk faliekant tegen!
Groetjes Renate
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door