Hij kreeg een kilo per dag dus die hoeveelheid wil ik vooralsnog nu ook aan hem voeren, en dan kijken we wel of hij meer of minder nodig heeft.
Ik heb niet echt een vast menu, maar ik ben toch benieuwd wat jullie er van vinden

- Ik heb een groentemix gemaakt van een halve kilo gekookte sperziebonen, 1 kilo rauwe bietjes, 1 kilo rauwe wortel, 1 krop sla, 16 schapenvet/knoflookbonbons (die had ik nog dus moeten op) en een half potje kokosolie. Dit heb ik gepureerd en verpakt in pakketjes van 100 gram (zn dagelijkse portie, 10% van 1 kilo).
- Aan orgaan heb ik nu lamsniertjes, paardenhart, lamslever, paardenlever, verpakt in porties van 100 gram (zn dagelijkse portie, 10% van 1 kilo)
- Aan spiervlees heb ik hert, paard en lam, verpakt in porties van 250 gram (zn dagelijkse portie, 25% van 1 kilo)
- Aan botvlees heb ik kwarteltjes, kipkarkas, eendkarkas, eendennek, en ik krijg komende week nog haaskarkas en parelhoenkarkas. Alles verpakt in porties van om en nabij 450 gram, nooit minder hooguit iets meer (zn dagelijkse portie, 45% van 1 kilo)
- Ik heb lams- en kalfspens. Verpakt in porties van 350 gram (2 porties per week is zn wekelijkse hoeveelheid, uitgaande van 100 gram per dag, 10% van 1 kilo)
- Aan vis heb ik een proefpakket omdat ik geen flauw idee had of hij het zou eten (gaat erin als koek, dus binnenkort wordt dat een vast onderdeel van het menu), maar vooralsnog heb ik dat onderverdeeld in kleine porties van 1 haring, of een paar sprotjes, 1 grote zalmstrook/snipper, of klein handje gemalen zalm.
Per dag krijgt hij één orgaan, één bot en één spiervlees portie, één portie groente en één visdingetje. 2x in de week pens.
Meestal doe ik het zo dat hij 's ochtends orgaan, spiervlees en groente krijgt, en 's avonds het botvlees met een dingetje vis.
De dagen dat hij pens krijgt, krijgt hij dat bijvoorbeeld halverwege de middag, zodat niet opeens zn avondmaaltijd veel groter is.
Ik denk dat ik in de ogen van een geoefende BARfer nog veel te pietluttig bezig ben met hoeveelheden en porties misschien. Het kan best dat ik daar over een tijdje makkelijker in word natuurlijk. Maar vooralsnog zijn we nog maar beginners, en ik wil goed in de gaten houden hoe hij het er op doet. En natuurlijk ook, wat vindt hij lekker en wat niet

Maar wat vinden jullie, zijn we op de goede weg of zie ik iets over het hoofd?