Ik ben Vani, nieuw op dit forum en ook vrijwel nieuw op het gebied van BARF voeding. Ik heb 1 hond genaamd Shiro, een Ridgeback (denk ik) mix uit Roemenie, daarnaast heb ik vaak opvanghonden thuis. Ik ben zéér actief in de wereld der straathonden-hulp. Ik heb Rechten gestudeerd in Amsterdam en ik woon momenteel samen met mijn vriend in Wageningen (tevens mijn geboorteplaats)
Ik heb aan de hand van de rekenhulp uitgerekend hoeveel mijn hond per dag moet eten en op basis van deze gegevens heb ik een menu samengesteld. Zouden jullie willen helpen door kritisch naar het menu te kijken en feedback te geven? Ik moet nog veel leren en dan is zo'n forum de beste plek om advies te vragen! Alvast bedankt.

Shiro (reu), 30,3 kg, leeftijd onbekend, is gewend om botten te knagen, maar ik wil graag rustig opbouwen ivm vleesbotten vandaar dat ik in het menu heb gekozen voor zachte botten zoals aangegeven op deze website. Ook heb ik het redelijk simpel gehouden met hier en daar afwisseling van diersoort. Shiro is gewend om KVV te eten en eigenlijk alles wat los en vast zit, hij is geen moeilijke eter en hij heeft ook geen gevoelige maag (tenzij m'n vriend per ongeluk restjes nasi met peper heeft gegeven)
Formule op basis van de rekenhulp (2%)
50% vleesbotten (waarvan 50 vlees en 50 bot)
25% spiervlees
15% orgaanvlees
10% groente
Per dag 600 gram
300 gram vleesbotten
150 gram spiervlees
90 gram orgaanvlees
60 gram groente/fruit
Totaal 600 gram per dag
Weekmenu
Maandag
300 gram kippennek
150 gram riblappen
90 gram kiporgaan in drie gelijke delen (hart, lever, maagjes)
60 gram sperziebonen
Extra: ei (gekookt)
Dinsdag
300 gram eendennek
150 gram rundvlees
90 gram runderorgaan in drie gelijke delen (hart, niertjes, pens)
60 gram paprika
Woensdag
300 gram kippennek
150 gram kipfilet
60 gram witvis (geen groente)
Extra: ei (losgeklopt met schaal)
Donderdag
300 gram konijnenkop
150 gram kipfilet
90 gram runderorgaan in drie gelijke delen (hart, niertjes, pens)
60 gram alfalfa
Vrijdag
300 gram eendennek
150 gram rundvlees
60 gram witlof
Zaterdag
300 gram kipkarkas
150 gram rundvlees
90 gram geitenhart
60 gram witvis (geen groente)
Zondag
-
Als jullie aanvullingen, opmerkingen of (opbouwende) kritiek hebben hoor ik dat héél graag, dank jullie wel!