Omdat Mucho allergisch lijkt te zijn voor veel diersoorten, ben ik me aan het herorienteren...
MAg geen kip/rund//geit/konijn/duif/lam/schaap/paard (laatste 3 zijn twijfels, dus later hopelijk wel. Daarbij natuurlijk granenallergie

Blijft over: eend, kalkoen, haas, gans, fazant, ree, hert, vis en later patrijs(nooit gegeten).
Wegens maagklachten tijdlang alleen kvv gegeven,haas en gans, gemalen haasspiervlees, nu ook weer eendenekjes, kalkoennek, en heel kleine stukjes zalmkop. Deze barfdingen zijn vrij vet, maar haas is erg mager, combi lijkt goed te gaan. Wel wil ik zoveel mogelijk magere dingen geven ivm zijn klachten...
Nu wil ik dus uitbreiden, en heb via lijntje eea besteld: haaskarkas, haasorgaan, haasspiervlees en wil daarbij ganskarkas, ganzepoten en eendkarkas/vleugels en wat andere dingen gaan bestellen...
dan zou ik komen op:
bot: eendenek, kalkoennek, reerib (en later ook eendevleugels, ganzenek, ganzepoot)
spier: haas (later ook hert/gans, evt kalkoen)
karkas:fazant, haas, gans (gemalen ivm hardheid)
orgaan: haas, organen behalve maag uit karkas (en later hopelijk elandenpens uit duitsland, thanx to forumlid Annemarie! )
en af en toe vis (nog even uitzoeken welke vis..kreeg altijd zalm, maar dat is mogelijk te vet)
Daarnaast krijgt hij kvv voor een aantal dagen ivm werk, dit is dan haas of gans..
Vragen:
-Is dit voldoende afwisseling?
-Is haaskarkas nog niet wat te hard voor hond die alleen fazantkarkas, eendenek, kalkoennek, zalmkop en ervoor ook konijnkop kreeg? Ganskarkas kan ik gelukkig wel gemalen krijgen, of kan dat ook ongemalen?
-Is wilde eenkarkas echt heel veel harder? (kan het altijd uittesten met snoeischaar, maar beetje jammer als je 10 kg besteld en het te hard is_)
=Is eendkarkas minder vet dan bv nekjes/spiervlees? En maakt het uit of het wilde eend is of tam qua vetheid?
-Meer tips voor afwisseling?