Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door yazzie
Mijn hond (Duitse herder, 6 1/2 jaar) staat nu bijna drie weken op een leverdieet; ook krijgt hij prednison. Hij heeft chronische actieve hepatitis. Ik begon met 1300 gram, normaal krijgt hij 900 tot 1000 gram Barf. Nu geef ik 1500 gram per dag, dus 10,5 kilo per week (30% havermout, 20% groene groentenmix, 20 % kipfilet, 15 % bevleesd bot als kippenbouten, konijnkarkas, fazantkarkas, parelhoenkarkas en haaskarkas, 5% kippenhartjes en klein deel kippenmaagjes, 5% koolvis en 5% runderpens).

In zijn goede dagen woog hij 42-43 kilo; begin december woog hij nog 41 kilo; half januari 40,5 en 11 april 39,6. Afgelopen maandag weer gewogen en hij weegt nu nog maar 38 kg. Dus in nog geen drie weken tijd anderhalve kilo afgevallen.

De spierafbraak is schrikbarend; je voelt eigenlijk geen spieren meer... Hij gaat ook wankeler lopen. Waar gaat het fout? Kan ik iets geven om spierafbraak tegen te gaan wat in combinatie kan met leverdieet en prednison?
Door bedaan
Daan viel in het begin ook af ( was bij hem niet zo erg, eindelijk die extra reserve laag weg) ik ben daarna meer gaan voeren, meer vlees dan dat hij altijd al kreeg en de havermout extra erbij. Hij krijgt nu geschat 300 gram vlees met daarbij de havermout ( Daan weegt 10 kilo). Zijn bespiering wordt ook minder maar hij staat pas sinds kort op een lage dosis pred en is al 16 en ik denk dat de afname van de bespiering bij hem meer aan de leeftijd ligt dan aan de rest.
Door yazzie
Dank je wel voor je reactie. Ik heb ondertussen voedingsdeskundige in Utrecht gevraagd om een compleet leverdieet met als basis BARF te maken. Hij staat niet afwijzend tegenover BARF. Het bovengenoemde dieet is in elk geval niet geschikt voor mijn hond; hij levert te veel in, het gaat gewoon niet goed. Het afvallen is één, maar zijn spiermassa gaat te hard achteruit. Het kan niet anders of er zit voor mijn hond onvoldoende in en doorgaan met dit dieet is gewoon geen optie.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door