Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door liess
jongens..ik leer hier echt heel veel van!! dingen die ik dus werkelijk nooit geweten heb over brood en pasta, toppie!!
vandaag heb ik (net als gister) orgaanvlees - maar dan minder dan in het weekend (ozzy 200gr org.vlees en 400gr kippenzooi, en amy ca 150 gr org. vlees en 250gr kippenzooi - ruggen, nekken en vleugels gevoerd, met zalmolie erdoor. mogen ze bv ook een wortel eten? dat hebben ze dus wel gedaan zojuist.. ;D

prachtige site ook van die huskykennel..heb ik ook meteen maar even gekeken..
Door sylvia
[quote="liess"]
jongens..ik leer hier echt heel veel van!! dingen die ik dus werkelijk nooit geweten heb over brood en pasta, toppie!!
vandaag heb ik (net als gister) orgaanvlees - maar dan minder dan in het weekend (ozzy 200gr org.vlees en 400gr kippenzooi, en amy ca 150 gr org. vlees en 250gr kippenzooi - ruggen, nekken en vleugels gevoerd, met zalmolie erdoor. mogen ze bv ook een wortel eten? dat hebben ze dus wel gedaan zojuist.. ;D

prachtige site ook van die huskykennel..heb ik ook meteen maar even gekeken..
[/quote]

Wortel mogen ze eten, maar als je hem niet pureert hebben ze er niets aan, dan is het alleen vulling
Door Lizzy
Ja hoor, wortel mogen ze wel geven. Ze kunnen er veel vitamines uit opnemen wanneer je de wortel pureert maar grovere stukken wortel (geraspt of opgegeten door de hond) schijnen ze heel goed wormafdrijvend te werken!
Door liess
ok..wortel is in ieder geval niet slecht om te geven...ze vinden ze wel lekker trouwens.
ozzy zijn ontlasting gaat trouwens hardstikke goed nu..komt waarschijnlijk toch door de toevoeging van olie, ben er blij mee! morgen ga ik proberen of ik wat kalfsnekken te pakken kan krijgen..dat wordt dan ook de eerste keer dat ze dat gaan eten..ben benieuwd!
Door pippie
[quote="the dude"]
Volgens mij is het wel gezond hoor ! Ze worden er alleen wel dik van als ze niet genoeg bewegen.

Ken iemand die windhonden heeft en ook volledig barft, en hij voert veel pasta bij omdat hier veel koolhydraten (energie) inzitten.
[/quote]

Ja ik moet dat ook goed in de gaten houden want ik heb ook een aantal windhonden en mijn honden krijgen enorm veel beweging, heb er dus ook aan zitten denken om er wat pasta bij te voeren
Addy
Door sylvia
[quote="pippie"]
Ja ik moet dat ook goed in de gaten houden want ik heb ook een aantal windhonden en mijn honden krijgen enorm veel beweging, heb er dus ook aan zitten denken om er wat pasta bij te voeren
Addy
[/quote]
Kun je dan niet beter vet extra geven ( nierbekken vet van het schaap bv)
Door pippie
Ja zoals vandaag had ik lamsribben met veel vlees aan en ook stukken vet, ze zitten helemaal vol nu ;D dus ik kijk gewoon of ze op deze manier op gewicht blijven, in kippebouten zit toch ook vet of snijden jullie dat er allemaal van af ?
Addy
Door sylvia
[quote="pippie"]
Ja zoals vandaag had ik lamsribben met veel vlees aan en ook stukken vet, ze zitten helemaal vol nu ;D dus ik kijk gewoon of ze op deze manier op gewicht blijven, in kippebouten zit toch ook vet of snijden jullie dat er allemaal van af ?
Addy
[/quote]
ik snij nergens geen vet af, vet is een energie leverancier, alleen als je een te dikke hond hebt zou ik zoveel mogelijk mager vlees geven
Door pippie
Ik heb hier geen dikke honden, behalve mijn oudste hond van vijftien jaar en die mag van mij vrolijk meebarfen met of zonder vet ;D ;D ;D, ze heeft werkelijk geen tandje in haar bekkie maar evengoed krijgt ze de kippebout en lamsrib prima weg, ze is er helemaal gek van , duurt wel een paar uurtjes maar lukt wel ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door