Bijna een jaar geleden kwam ik al surfend op het internet bij jullie site uit. Ik heb mij gelijk bij het forum aangemeld om
mij in te lezen. Wij wilden toen een puppy aanschaffen, Harley onze Amstaff, maar haar eten heeft nog al wat voeten in de
aarde gehad.
Zelf ben ik echt een zeur over mijn eten, ik eet veel groente en fruit en probeer afwisselend te eten, ik vind dit ook belangrijk voor mijn dochter en onze hond. Mijn vriend eet wat de pot schaft en is een beetje een 'boer' hahaha...
Ik kwam met het idee om haar straks over te zetten op vleesvoer en geen brokken.. Oeh het huis was te klein haha, ik moest terug komen met feiten... 8)
Ik heb een aantal avonden op internet gezocht naar 'bewijsmateriaal' en na een paar gesprekken heb ik hem overstag gekregen

Toen ze bij ons kwam was ze 7 weken. Ik heb haar gelijk overgezet op Alaska kvv. Ik ben over het algemeen erg te spreken over dat voer, ook al is het wel een beetje aan de dure kant, maar zij doet het er goed op en ik ben daar blij mee!
Nu heb ik eindelijk geld voor een amerikaanse koelkast (die wil ik al heel lang) en dan ook meteen van 2 vriesvakjes naar 7 vriesvakken. Dat geeft me genoeg ruimte om eindelijk te gaan barfen. Ik heb mijn vriend er vanaf het begin al op voorbereid. Eerst was hij terughoudend, maar mijn gevoel zegt dat ik hiermee op het goede spoor zit!
Aangezien onze hond al bijna een jaar kvv eet (rund, kip, lam, eend en konijn) denk ik dat ze wel aardig wat aan kan qua verteren. Doe ik er verstandig aan om haar nog geen grote vleesbotten te geven? Ben zelf wel een beetje een schijterd omdat ik bang ben dat ze in een bot stikt, terwijl ze stokken aan gort scheurt en knaagt...
Ik heb een schema gemaakt en ik hoop dat één van jullie zo vriendelijk wil zijn om te kijken of ik het goed heb gedaan, ontzettend veel dank alvast!!
Het gaat om Harley, een amstaff teefje ongeveer 18kg 11 maanden, redelijk veel beweging. We voeren haar nu 800 gram (1 rol) per dag, over twee maaltijden.
Ik wil haar wel twee keer per dag blijven voeren, s'ochtens en s'avonds. Ik heb posten gelezen en volgens mij was het s'morgens orgaanvlees en spiervlees geven en s'avonds dan de vleesbotten, klopt dit? Maakt het dan nog uit hoelaat?
Ik voer haar nu meestal rond 23.00 s'avonds, ligt het dan niet te zwaar op de maag?
Ze weegt ongeveer 18kg en ik voer haar in het schema 5% van haar lichaamsgewicht, dat maakt 900 gram per dag.
(Uitgaand van 45% vleesbotten, 20% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% groente, fruit enz.
405 gram vleesbotten (60% kip en 40% iets anders + 20% bot en 80% vlees)
180 gram spiervlees (vlees van dieren, geen orgaanvlees)
180 gram orgaanvlees (50% pens en 50% iets anders)
135 gram groente, fruit enz.
Ik hoop dat het klopt tot zover, ik vind wiskunde lastig en het is een lang verhaal, ook om het voor mezelf extra duidelijk te krijgen, naast die kladjes voor mijn neus

Oke het schema; (getallen iets afgerond)
Maandag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix (wil ik zelf samenstellen uit diverse soorten organen van diverse diersoorten) Kan dit?
Dinsdag:
245 gram kippennek
160 gram konijnenkarkas
180 gram bevlezing konijnkarkas?
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan (mix van long, lever, nier en hart)
Woensdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix
Donderdag:
245 gram kippennek
160 gram konijnenkarkas
180 gram bevlezing konijnkarkas?
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan
Vrijdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram kangeroebot met vlees
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix
Zaterdag:
405 gram kwartelkarkas
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix
Zondag:
405 gram zalmkop met bevlezing?
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix
Maandag:
245 gram kippennek
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan
Dinsdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot met vlees
180 gram paardensnippers
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix
Woensdag:
245 gram kippennek
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan
Donderdag:
245 gram kippenvleugels
160 gram hertenbot met vlees
180 gram paardensnijdsels
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix
Vrijdag:
245 gram kippennek
180 gram rundersnippers
90 gram runderpens
90 gram konijnorgaan
Zaterdag:
405 gram kwartelkarkas
180 gram antilopevlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix
Zondag:
405 gram zalmkop met vlees
180 gram lamavlees
90 gram runderpens
90 gram orgaanmix
Voor de andere twee weken wil ik ook nog een ander schema maken, maar voor nu hoop ik dat iemand mij wil helpen of ik het goed doe zo

Ik vroeg me af of ik die verschillende organen kan mixen, is het oke om verschillende diersoorten te mixen op één dag?
Heel erg nieuwsgierig wacht ik af op een reactie, alvast heel erg bedankt!!
Groetjes Joeï