Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Nelly
Ohoo, weet je dat Andor bijna net zoveel eet als die monsters van jou? Toch istie volgens de DA helemaal gezond. En ook groeit-ie niet abnormaal hard. Wat is dat toch met die witte herders? Ashley was ook al zo'n vreterd als pup. En ook nu kan hij er nog wat van; ik heb nog nooit een dag meegemaakt dat-ie z'n eten liet staan. Bij Angel trouwens ook niet ;D Ja en Andor? Die is altijd uitgehongerd, vreet z'n bak mee op als ik die niet op tijd redt ;D
Door tieneke
Tinus en Tara krijgen met ingang van vandaag wel iets minder eten ;)
Ze worden nu aardig volwassen onderhand.
Moet het gewoon in de gaten houden of het genoeg is zegt Lizzy.
Door tieneke
[quote="Nelly"]
Ohoo, weet je dat Andor bijna net zoveel eet als die monsters van jou? Toch istie volgens de DA helemaal gezond. En ook groeit-ie niet abnormaal hard. Wat is dat toch met die witte herders? Ashley was ook al zo'n vreterd als pup. En ook nu kan hij er nog wat van; ik heb nog nooit een dag meegemaakt dat-ie z'n eten liet staan. Bij Angel trouwens ook niet ;D Ja en Andor? Die is altijd uitgehongerd, vreet z'n bak mee op als ik die niet op tijd redt ;D
[/quote]
Je mag er al vast een krantenwijkkie bijnemen met die kleine vreetwolf ;D ;D
Door Lizzy
[quote="tieneke"]
Hoi Lizzy,
hier de avondmaaltijden van Tinus en Tara,ben benieuwd wat je ervan vindt?

Dag Eten Tinus Tara

Ma Pens(rund) 500 gr 400 gr
rib/restjes 150 gr 100 gr

Di kipkarkassen 450 gr 350 gr
Gf-mix 200 gr 150 gr

Wo Eend-
karkassen+nek 450 gr 350 gr
Gf-mix 200 gr 150 g

Do Vis 350 gr 250 gr
Hertenvlees 300 gr 250 gr

Vr Lamsnek 450 gr 350 gr
Gf-mix 200 gr 150 gr

Za Eenden/kippen 450 gr 350 gr
nekken
Hertenlever/hart 200 gr 175 gr

Zo Haas 450 gr 350 gr
Gf-mix 200 gr 150 gr

Tinus totaal 4550 gram Tara totaal 3525

[/quote]

Hoi Tieneke, allereerst: wat een afwisseling! Prachtig gewoon!

Ik heb de percentages gelijk maar even berekend (volgens mij heb jij dat zelf ook al lang gedaan:-)):

Ik kom uit op:
15% pens en orgaanvlees. Dat is op zich perfect, maar van mij zou je best ook nog wel wat meer pens mogen geven. Lekker goedkoop en erg gezond!

53% rauwe vleesbotten
6,6% vlees (spier)
7,6% vis. Op zich vind ik dat je vlees en vis bij elkaar op kunt tellen hoor. Dus 14% vlees/vis
17,5% groente en fruit

Ik heb zelf het idee dat je ook nog wel eens een rauw eitje en dat soort dingen aan ze geeft. Klopt dat? Zo niet: je mag wel een paar eitjes per week geven. Geef je ze ook af en toe nog iets als visolie?

Maar goed, ook aan de percentages niks toe te voegen qua verbeteringen of opmerkingen. Ziet er gewoon heel strak uit!
Door Helen
[quote="Nelly"]
[/quote]

Zo veel!!! Meen je dat?? Kuma eet 600g per dag.
Door tieneke
Hoi Lizzy

De afwisseling is natuurlijk ook leuker voor ze dan iedere keer weer een pakkie kvv ;D
Er komt waarschijnlijk ook nog fazant en struisvogel bij,ik probeer om iedere maaltijd iets anders te geven.
Visoliecapsules heb ik ook en een eitje,biogarde en wat andere lekkere dingen.
De nollebakmonsters eten straks nog gezonder dan ons ::) ::) ;D ;D
Door Nelly
[quote="Helen"]
Zo veel!!! Meen je dat?? Kuma eet 600g per dag.
[/quote]Kan er ook niks aan doen! En als je dan ziet hoe hij op z'n eten aanvalt; ik heb altijd een beetje het idee dat ik hem tekort doe :-\ Is niet zo hoor, want dan zou hij magerder zijn; maar hij is gewoon een enorme schrokop. Denk weleens dat het komt omdat hij de kleinste was uit het nest van 9 stuks en misschien altijd voor z'n eten heeft moeten knokken. Maar dat weet ik niet zeker, want ik weet niet hoe Netty de puppen voerde, samen of apart. Toch eens navragen. Moet wel zeggen dat ik dit liever dan een hond die staat te knoeien met z'n eten, daar kan ik dus niet tegen :-\
Door Nelly
Zojuist hebben ze dus alle 3 een stuk schapenribben gekregen, gewoon als extraatje; Ashley het grootste stuk en Andor en Angel ongeveer evenveel. En wie heeft het al bijna op? Juist ::)
Door tieneke
[quote="Nelly"]
Zojuist hebben ze dus alle 3 een stuk schapenribben gekregen, gewoon als extraatje; Ashley het grootste stuk en Andor en Angel ongeveer evenveel. En wie heeft het al bijna op? Juist ::)
[/quote]
Klein vreetmonster ;D ;D
Door tieneke
De nollebakmonsters gaan er al aardig aan wennen dat de keuken om 15.00 hermetisch gesloten blijft ;D
Gisteravond rond 19.00 kregen zij dan eindelijk hun eten en genoten er zichtbaar van.
Nu maar hopen dat het snel zondag is want dan gaan wij een flinke lading vlees,karkassen etc halen bij de wildslagerij in Mill.
Hiervoor zijn wij dan al bij Corine geweest voor een verse lading Carnibest....dat wordt stouwen als we thuis zijn.
Voor je honden moet je tenslotte wat over hebben he ;D
Door tieneke
[quote="Nelly"]
Yep! ;D
[/quote]
Over een week is mijn vriezer aardig leeg en kan ik een grote partij barf bestellen.
Dan gaan ze volle bak barfen 8)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door