Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Juultje
Blijkbaar is het ook een heel klein beetje ras-eigen?!
[quote][/quote]

Ik denk ook weleens dat het bij zijn karakter/ras hoort.
Husky's willen graag hun zelfstandigheid bewaren. Ook als we naar buiten gaan,( hij gaat altijd los mee)dan vind hij het fijn om een beetje zijn eigen gang te gaan. Ik woon vlakbij een natuurgebied dus dan kan dat ook makkelijk. Hij is verder ontzettend trouw. Ik heb een husky die behoorlijk goed luisterd, maar hij krijgt veel vrijheid. En daarom gaat het ook zo goed denk ik.
Met eten zie ik die zelfstandigheid eigenlijk ook weer terug. Hij eet buiten, dus hij kan niet de hele dag bij zijn bak. Als ik de bak (buiten) laat staan dan eet hij (tegenwoordig) de rest nog op als hij later op de avond nog even in de tuin wil.
Ik heb hem nu al 3 jaar en hij heeft nog nooit zijn bak in één keer leeggeten. Ook niet toen hij brokken kreeg. Toen deed hij er nog langer over. Soms 2 dagen alles op te eten.
Ik ben eigenlijk al blij dat het hij tegenwoordig goed eet, als ik het dan wat verdeeld over de dag.
Door Juultje
Vis moet je vaak langzaam opbouwen. Veel honden moeten erg aan de smaak wennen. Ik weet niet welke vissoort je geprobeerd hebt? De meeste honden vinden vooral sardientjes (rauw/heel) lekker maar om het een hond te leren eten kun je sardientjes in stukjes knippen en dit mengen met bijv. een blikje vis (sardien of makreel of zalm of haring in tomatensaus) en een lepel kwark.

Hoi Lizzy,

Inderdaad zeg... makreel met tomatensaus dat lust ie. Hoe vaak moet je dit geven? Ik heb nou vorige week een blikje gegeven en vanavond weer. Is 1x in de week genoeg? Ik heb het trouwens gewoon "los" gegeven. Is dat ok? Daarna heeft hij een bak met gehakt'groenten/boterham gegeten..

De pens van Rodi heb ik ook gekocht. Dat gaat niet van harte.. maar hij eet het (uiteindelijk) toch. (Niks anders gegeven) Helaas niet de vuile, die had de dierenwinkel niet.
Ik geef hem nu ook 1x in de week versvoer van Duck. (vind ie ook niet echt geweldig... maar eet het toch.)
Ik begin nu eindelijk een beetje structuur in de maaltijden te krijgen.
Op vaste dagen krijgt hij pens. (ik dacht 1 keer per week?)
Om de dag een bekertje hüttekäse. (vind hij erg lekker)
Ik begin nu ook op vaste dagen kip of lamsvlees te geven. En op vaste dagen gehakt met groenten en een boterham.
Nu gaat hij af en toe weleens een weekendje naar een oppasadres. Daar zijn ze tegen rauw voeren. Wat kan ik dan het beste meegeven? Ik zat zelf te denken aan Duck of Rodi...
Door Nitus
Als je voor een weekendje iets anders wilt geven, maakt het niet zoveel uit, wat je geeft. Ik zou dan kiezen voor wat je hond het lekkerste vind en wat voor de oppas makkelijk te geven is. Ik zou het ook al van te voren in afgepaste porties in een diepvrieszakje doen, hoeven ze alleen maar zo'n zakje in de bak leeg te kiepen ;).

Vis geef je het beste 1x per week, en je mag het rustig zo los geven hoor, maar je kan er natuurlijk ook een complete maaltijd van maken met groentes en kwark of Hüttekäse.
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 24 dec 2004, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juultje
Het is niet zo goed gegaan het weekend. Ik heb 2 afgepaste porties meegegeven + versvoer en 2 pakjes pens van Rodi.
Snow heeft daar 's nachts overgegeven en heeft veel geslapen. ???
Hij heeft sinds gisteren niets meer gegeten. Geen cottage cheese, geen gehakt niks...
:( Hij voelt zich duidelijk niet lekker.

Hopelijk gaat het morgen beter.

Groetjes!
Door Lizzy
[quote="Juultje"]
Het is niet zo goed gegaan het weekend. Ik heb 2 afgepaste porties meegegeven + versvoer en 2 pakjes pens van Rodi.
Snow heeft daar 's nachts overgegeven en heeft veel geslapen. ???
Hij heeft sinds gisteren niets meer gegeten. Geen cottage cheese, geen gehakt niks...
:( Hij voelt zich duidelijk niet lekker.

Hopelijk gaat het morgen beter.

Groetjes!

[/quote]

He bah, vervelend. Heeft hij niet een virusje te pakken?
Door Nitus
Nou da's balen, maar klinkt voor mij meer als een virusje.
Maar ik bedenk ineens, het voer is toch niet te koud gegeven :-\? Want sommige honden kunnen daar ook niet goed tegen.
Ik hoop dat Snow snel weer opknapt :).
Door Juultje
Het gaat alweer goed met de hond. :D Gisterochtend heeft ie wat cottagecheese op en een heel klein beetje uit zijn bak gegeten.
's avonds heeft hij een paar lamsnekjes met veel vlees eraan gekregen en die heeft hij op zijn gemakje op liggen peuzelen.
Hij wilde ook weer naar buiten.
En vandaag heeft hij ook al wat gegeten....
Blijkbaar een klein viruusje ofzo, ja.

Omdat hij zijn botten buiten eet zijn ze wel vaak koud ja. Hij bewaart ze altijd ergens en de volgende dag of een paar uur later zijn ze natuurlijk hartstikke koud als hij er weer aan begint.
Hoe kan je dat dan het beste doen? De botten zoeken :-\en binnen bewaren tot de volgende dag?

Groetjes van Juultje
Door Nitus
Gelukkig dat het alweer beter met Snow gaat :). maar als Snow zelf zijn botten buiten verstopt dan zou ik dat zo laten, want dan is ie dus wel blijbaar gewend om dat wat kouder te eten ;).
Al is er natuurlijk wel verschil tussen ijskoude kvv dat een hond in één seconde naar binnen slaat of een koud bot waar hij eerst op kauwt (en dus voorverwarmt) voordat hij het doorslikt.
Door Juultje
[quote="Nitus"]
Gelukkig dat het alweer beter met Snow gaat :). maar als Snow zelf zijn botten buiten verstopt dan zou ik dat zo laten, want dan is ie dus wel blijbaar gewend om dat wat kouder te eten ;).
Al is er natuurlijk wel verschil tussen ijskoude kvv dat een hond in één seconde naar binnen slaat of een koud bot waar hij eerst op kauwt (en dus voorverwarmt) voordat hij het doorslikt.
[/quote]

Haha... gelukkig maar! ;D Ik zag mezelf al met een schepje de tuin in gaan, naar botten gravend.. ;) brrr....als ze eenmaal in de tuin liggen worden ze er niet frisser op!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door