[quote="Lizzy"]
En zijn dit inderdaad nierwaardes waarvan je zegt "naaaah, daar kun je geen narcose meer bij geven?". Want in alle eerlijkheid? Heb ik daar mijn twijfels over. Een DA die goede narcose apparatuur heeft en de hond aan de monitor kan leggen, kan volgens mij ook een 15 jaar oude hond met deze nierwaardes door dit probleem heen trekken. OK OK, natuurlijk altijd met een risico. Je hond is serieus al behoorlijk op leeftijd.....
[/quote]
Sita van 14 is laatst voor haar gebit onder narcose gegaan. Ik meet haar nierwaardes niet meer, maar 2 jaar geleden had ze een ureum van 34 en een kreat van 220. Narcose is prima gegaan, ze heeft een extra infuus gekregen en een aangepaste narcose. Het hangt gewoon heel erg van de dierenarts af of een oude hond een narcose aankan. Gebruik je altijd standaard domitor en ketamine, heb je geen gasnarcose, geen bewaking, leg je geen braunule aan, ja dan is het een groot risico.
Het wordt trouwens wel aangeraden om altijd het gebit te doen bij een nierpatient, ze knappen er namelijk ontzettend van op.