Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Els77
[quote="martine-tom"]
Ik mis de nieren bij het orgaan...
Weet niet of het enorm belangrijk is maar het viel zomaar op :)

[/quote]
Inmiddels krijgt ze die wel, konijnenniertjes.
Door Els77
Eind augustus en Joy krijgt inmiddels de volgende dingen:

geit: spiervlees, geitenribbetjes, pens, hart, lever en long
konijn: spiervlees, karkas, niertjes, long, hart en lever
groentenmix

Begonnen met geit, daarna de groentenmix erbij en sinds 12 mei krijgt ze konijn.
Het gaat hartstikke goed en Joy heeft geen buikkrampen meer gehad sinds 16 april (ik houd het allemaal bij in Outlook  ;)).

Binnenkort ga ik een volgende diersoort toevoegen, dat zal lam zijn.
Hoeveel diersoorten is het beste om minimaal te geven? In het ene topic lees ik vier en in een ander vijf.

Met Joy doe ik het in elk geval lekker rustig aan. Ik ben allang blij dat het nu zo lang goed gaat!!
Door nienk
super te horen dat het nog steeds zo goed  gaat! hartstikke fijn. tjah, die 4 of 5... ik ben zelf meer van de 'van alles wat' logica. dus, grazer, wild, gevogelte en vis. mij lijkt het dus nuttiger om uit al die 4 die categorieën 1 te voeren, dan kip en 5 verschillende grazers. alles wat je meer aan variatie kan voeren is leuk en handig voor als je een keer gedwongen van je menu af moet wijken, maar in joy's geval lijkt het me  belangrijker dat ze niet ziek is. dus als ze nou straks het op 3 soorten hartstikke goed doet, dan zou ik dat rustig weer een tijd zo laten.
Door Lizzy
[quote="Els77"]
Eind augustus en Joy krijgt inmiddels de volgende dingen:

geit: spiervlees, geitenribbetjes, pens, hart, lever en long
konijn: spiervlees, karkas, niertjes, long, hart en lever
groentenmix

Begonnen met geit, daarna de groentenmix erbij en sinds 12 mei krijgt ze konijn.
Het gaat hartstikke goed en Joy heeft geen buikkrampen meer gehad sinds 16 april (ik houd het allemaal bij in Outlook  ;)).

Binnenkort ga ik een volgende diersoort toevoegen, dat zal lam zijn.
Hoeveel diersoorten is het beste om minimaal te geven? In het ene topic lees ik vier en in een ander vijf.

Met Joy doe ik het in elk geval lekker rustig aan. Ik ben allang blij dat het nu zo lang goed gaat!!

[/quote]

Hee goed zeg! Gefeliciteerd!

Ik vind 4 diersoorten minimaal.
Door Els77
Even een update: sinds 20 augustus krijgt Joy ook af en toe lamspiervlees en ook dat gaat helemaal goed.
Over 2 weken ga ik eendennekken halen en dan gaan we die erbij geven. Dat wordt dan vleessoort nummer 4.

Vorige week waren mijn ouders bij de Wagenrenk, bij Paul Mandigers, vanwege de holterECG (zie ander topic). Helaas moest ik zelf werken.
En Mandigers heeft in de brokkentijd bij Joy 2x een scopie gemaakt van maag en darmen.
Zijn advies was toendertijd om hypoallergene brokken te geven en vers vlees moesten we volgens hem echt niet doen. Dat zouden de darmpjes niet aan kunnen. Hij dacht dat het een allergie was voor dierlijke eiwitten.

Mijn moeder heeft hem vorige week (vol trots) het BARF-verhaal verteld en dat Joy nu al 6,5 maand klachtenvrij is.
Dat wij vermoeden dat het de granen/gluten of de conserveringsmiddelen zijn. Mandigers dacht dan toch de conserveringsmiddelen.
Mij maakt het niet uit, ik ben blij met BARF  ;)!
Door Els77
We zijn inmiddels alweer een paar weken verder.
Ik heb nu een uitgebreider menu van 8 dagen dat ik steeds opnieuw laat beginnen.

Dag 1 en 2: konijnkarkas, lamsspiervlees, orgaanmix, groentenmix
Dag 3 en 4: geitenribben, konijnspiervlees, orgaanmix, groentenmix
Dag 5 en 6: konijnkarkas, geitenspiervlees, orgaanmix, groentenmix
Dag 7 en 8: eendennek, konijnspiervlees, orgaanmix, groentenmix

Ik maak porties voor 2 dagen, dat is met deze kleine hoeveelheden het makkelijkst.
Mijn groentenmix verschilt per keer, maar ik probeer iedere keer een evenwicht tussen groenten boven de grond en eronder te vinden.
Ook voeg ik er wat knoflook aan toe.
De orgaanmix bestaat nu uit: de helft geitenpens en de andere helft gelijkwaardig verdeeld over konijnenlever, konijnenniertjes, konijnenlong en konijnenhart.

Als de eendennekken een poos goed gaan, dan wil ik er nog weer een diersoort aan toevoegen.
Hoe is mijn menu op deze manier?

Het gaat inmiddels al bijna 7,5 maand goed! Al bijna 7,5 maand buikpijnklachtenvrij.
Helaas wel de hartproblemen (zie ander topic), maar ik denk niet dat die met voeding op te lossen zijn. Of het moet komen daardat ik niet compleet voer, maar volgens mij is dat niet het geval. Hebben jullie nog goede ideeën?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door