Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door angie071
Ik ga volgende week mijn teckelpup halen en op dit moment krijgt hij Smuldier compleet bij de fokker.

Ik wil graag zelf zijn menu gaan samenstellen en was allang blij dat er hier een topic stond waar de teckel in voorkomt  :)
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen, waar moet ik rekening meehouden bij een pupmenu zelf samenstellen?

Het gaat om een standaardteckeltje van zo'n 7wkn. (Zal rond de 3 kilo wegen, waarschijnlijk minder)
Laatst gewijzigd door angie071 op di 21 jun 2011, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Je hoeft met een pup op zich nergens anders rekening mee te houden dan met een volwassen hond. Op zich eten ze hetzelfde, ze eten alleen meer dan een volwassen hond. En ik zou zeker voorlopig alleen zachte vleesbotten van kleine dieren geven.

Wat met een pup wel heel belangrijk is, is dat je weet wat je doet. Want een pup groeit maar 1 keer op. En dat moet in 1 keer goed. En ik vind eerlijk gezegd dat je zelf dermate veel moet weten (en dus moet lezen en studeren) dat jij zelf een menu kunt maken voor je pup. Dat is het hele idee achter het zelf samenstellen. En zeker met een pup heb je gewoon meer kennis nodig dan blind doen wat een ander je zegt te doen. Dus begin met lezen op onze website: http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf

En lees dit topic door: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

En als je gerichte vragen hebt, kunnen we je verder helpen!
Door Fige
[quote="angie071"]
Ik ga volgende week mijn teckelpup halen en op dit moment krijgt hij Smuldier compleet bij de fokker.

Ik wil graag zelf zijn menu gaan samenstellen en was allang blij dat er hier een topic stond waar de teckel in voorkomt  :)
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen, waar moet ik rekening meehouden bij een pupmenu zelf samenstellen?

Het gaat om een standaardteckeltje van zo'n 7wkn. (Zal rond de 3 kilo wegen, waarschijnlijk minder)

[/quote]Even een vraagje buiten dit Topic . Mag dit pupje al met 7 weken bij de fokker weg? Volgens het fokreglement hanteren wij 9 weken.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door