Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Ik weet het ff niet meer met Phelan.
Hij staat nu toch al enkele maanden op rauw (zou ik moeten kijken hoe lang net). En in het begin ging het goed, stoelgang was redelijk. Maar de laatste tijd is het ofwel steenhard (dan brokkelt het uit elkaar), ofwel krijtwit, ofwel aan de platte kant & 1x (tot nu toe) diarree.
Hij krijgt elke dag hetzelfde. Tot over 2weken was dat elke dag: eendennekken, spiervlees, hart en 1x per week ook lever+nier (door een klein diepvriezerke had ik de mogelijkheid niet om verschillende dingen in te slaan, nu hebk grotere diepvries). Nu staat hij al 2weken op kiezenbrink konijn (eliminatie).
En het probleem blijft. De ene dag krijtwit, de andere dag brokkelig, vandaag weer naar de platte kant naartoe. Heb vandaag mn porties zitten maken voor komende 3weken, en had ipv 550gr kiezenbrink nu 450gr kiezenbrink + 100 gr konijnenhart gekozen omdat hij tot nu toe altijd harde/witte stoelgang had. Maar vandaag dus weer plat.
Pens kan ik momenteel niet geven (eliminatie van konijn).
Probiotica? Zou ik me dat durven riskeren nu met zijn eliminatie...?
Ik bestel mn kiezenbrink niet, ik ga die halen in Topdog. En ja, hij heeft normaal wel konijnen liggen maar niet altijd en ik denk niet dat alles daar nog in zit (hart, lever, nier).
Een volledig konijn is trouwens te groot, en ik zie mezelf écht geen konijn in stukken kappen.. :o
Ik woon op ong 40min rijden van Orinake, waarom?
Misschien kun je zelf een menu van konijn maken. Konijnenorganen, konijnenrug of karkas en konijnenspiervlees. Dan heb je de verhoudingen zelf beter in de hand. Ik geloof dat de kiezenbrinkmixen veel bot bevatten en dat daarom wordt aanbevolen om daar nog spiervlees aan toe te voegen.
Zelf samenstelling zal niet lukken. Maar momenteel geef ik 450gr kiezenbrink en 100gr hart. Ik hoop dat het daarmee beter is, anders drijf ik het hart op en geef ik minder mix.
Over 3weken wordt er zalm toegevoegt...400gr konijn (waarvan dan 300gr mix & 100gr hart) + 100gr zalm (mix of enkel spiervlees - als ik er aan geraak).
Ik weet niet hoelang je hond op de konijnmix blijft staan.
Maar ik mis lever in je dieet, ik zou niet een hele periode geen lever geven omdat je hond dan vitamine's gaat missen.
Ook spiervlees mis ik in je menu.
Ik denk ook dat het probleem van de ontlasting komt omdat er in die mixen naar verhouding veel orgaan zit en minder karkas.
Het lijkt mij beter dagelijks, orgaan, spiervlees en vleesbot in de juiste verhoudingen te geven, ik denk dat de ontlasting dan al een stuk beter word.
[quote="May Linn"]
Ik weet niet hoelang je hond op de konijnmix blijft staan.
Maar ik mis lever in je dieet, ik zou niet een hele periode geen lever geven omdat je hond dan vitamine's gaat missen.
Ook spiervlees mis ik in je menu.
Ik denk ook dat het probleem van de ontlasting komt omdat er in die mixen naar verhouding veel orgaan zit en minder karkas.
Het lijkt mij beter dagelijks, orgaan, spiervlees en vleesbot in de juiste verhoudingen te geven, ik denk dat de ontlasting dan al een stuk beter word.
[/quote]
In die konijnenmix van Kiezenbrink zit toch lever? Sowieso wordt hij op de HS beloont met gekookt konijnenhart & konijnenlever.
Wat ik niet snap is waarom hij de ene dag dan harde/witte ontlasting krijgt, en de volgende dag platte stoelgang. Als hij teveel bot krijgt, zou het toch altijd hard/wit moeten zijn!?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door