Allereerst wil ik mezelf weer eventjes voorstellen! Het is namelijk al weer even geleden dat ik hier op het forum ben geweest! Ik ben Mariska en ben 26 jaar en mijn beste maatje is Ruby de Cesky Terriër! Vorig jaar augustus ben ik op barfplaats.nl terechtgekomen. Dit kwam doordat Ruby heel veel last had van jeuk en wij (DA) in eerste instantie dachten dat ze een voedselallergie had. Dit bleek na een bezoekje aan Hella Mentjox totaal niet het geval te zijn! Als je benieuwd bent naar het verhaal kun je het beste dat topic eventjes lezen

Ruby staat nu dus op evafet en doet het daar echt top op! De jeuk is voor 95% minder! Over 2 weekjes krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning en dan zal naar alle waarschijnlijkheid ook de laatste 5% jeuk overgaan. Dit omdat ze een allergie heeft voor schimmel en ons huidige huis nogal erg vochtig is.
Vorig najaar heeft Ruby een hele tijd op KVV en brokken gestaan. De brokken had ik er toen ook nog inghouden doordat mijn moeder het vies vindt om KVV te geven. Ruby is namelijk 4 dagen in de week bij mijn moeder. Ik breng haar dan om 07:00 uur en ze eet daar dan tegelijkertijd met de andere 4 honden en die krijgen brokken. Het is niet echt een optie om Ruby al om 06.30 uur KVV te geven aangezien ze de tent afbreekt als zij dan later in de ochtend niets meer krijgt en de andere honden wel...

Alleen gingen wij op vakantie en toen zijn de brokken er helaas weer ingeslopen....

MAAAAR!!! Ik heb nu besloten om Ruby, zodra wij verhuist zijn, op barf te gaan zetten! Ik heb mijzelf hier al heeeel goed ingelezen en mijn moeder helemaal omgepraat dat het helemaal niet vies is enzo... dus dat gaat goed komen! Ze hoeft het niet aan te raken want ik geeft het wel in kant en klare bakjes mee!
Nu wil ik jullie dus graag om hulp vragen!
Ik heb het volgende:
Ruby is 10 kg
2 % van 10 kg is 200 gram per dag/ per week is dat 1400 gram
50 % vleesbot van 1400 gram voer per week 700
15 % groente van 1400 gram voer per week 210
15 % orgaanvlees van 1400 gram voer per week 210
20 % spiervlees van 1400 gram voer per week 280
Totaal 1400 per week.
Alleen verder dan dit kom ik nog niet helemaal. Ruby mag dus maar 200 gram per dag en ik voer 2x per dag. Dus 's ochtends 100 gram en in de avond 100 gram.
Vleesbot:
Kippennek, eendennek en kwartels
Minimaal 2 verschillende vleesbotten van 2 verschillende dieren
Spiervlees
Rund en geit of rund en lam
Minimaal 2 verschillende soorten spiervlees maar dan weer van een
ander diersoort dan bij de vleesbotten.
Orgaanvlees
Rund, kalf, lam, geit, kip en konijn
Het beste voer je een combinatie van meerdere soorten zoals pens,
hart, lever en nier
Belangrijke regels
- Fruit niet combineren met vlees (gistvorming)
- Tenminste 4 diersoorten minder is geen goed idee meer mag altijd!
- Groentenmix van 10, 15 of 20 verschillende groenten door elkaar
deze kunnen rauw worden gemixt en dunner worden gemaakt met
yoghurt, huttekase, rauw ei
- geen ui, prei en in mate knoflook
- geen druif of rozijnen
- voorzichtig met de nachtschade familie en niet teveel kool en spinazie!
Zouden jullie mij misschien kunnen vertellen of ik zo op de goede weg ben...

En niet boos zijn hè :-\omdat ik weer op brok ben overgestapt