Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Bien
even hulp nodig
heb gisteren nieuwe spullen gehaald en ga wat veranderen omdat o.a. de lamsstrot maar niet goed wil vallen, ontlasting blijft plakkerig, vacht onder e.d.

1) met wat kun je eenderug het beste combineren? rund/haas/paarden vlees? of is kip een betere? Dit omdat eend vet is.

2) kun je parelhoenkarkas, lamshartjes en lamslever op 1 dag geven? of geeft dat diarree?

3) als ik van donderdag een pensdag zou willen maken, dus geen bot die dag, hoeveel pens geef je dan die dag? Gezien de ontlasting met de huidige percentages, denk ik dat ze best een dagje zonder bot kunnen, of heb ik dat verkeerd?

4) als ik groentemix (jawel ik ga het een kans geven, goed he..) ga geven, op welke dagen zou ik dat het beste kunnen doen? percentage zoek ik wel ff op.

ben weer benieuwd naar jullie reacties!!
Laatst gewijzigd door Bien op wo 25 aug 2010, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
1. je kunt alles met eend combineren.. Ik zou er geen lam bij doen.. maar je hebt mooi mager rundvlees.. Maar ook heel vet. Idem met paard. Dus het is even kijken naar je eigen kwaliteit vlees. Kip is altijd mager, dus kan goed! Kalkoen kan ook...

2. ja hoor kan prima!

3. nee hoor, een dag zonder bot kan prima! Je kunt gewoon de totale hoeveelheid wat je in je menu aan pens hebt staan voeren.. Grappig, ik heb ook donderdag pens dag ;)

4. Je kunt op elke dag groente mix geven.. Maakt niet uit. Zelf geen ik het op de orgaan dag, omdat ik 2 dagen orgaan geef en 3 dagen spiervlees. Komt het uit dat mijn orgaan iets minder is dan spiervlees (wanneer ik deel..) en zo voer ik de dagen ongeveer gelijk!
je kunt ook beginnen met elke dag een beetje (eetlepel ofzo) zodat ze kunnen wennen. Groente word niet heeeeeel makkelijk geaccepteerd.
Door Bien
vraag om reactie over eieren;

toen ze nog kvv kregen, kregen ze 1 x per week een ei

nu krijgen ze barf en krijgen 2 x peer week een ei.

pup eet beide keren het ei lekker op, maar de volwassen hond laat een deel van de schaal liggen.

gewoon 1 ei per week weer gaan geven? ik meen gelezen te hebbend dat 2 x per week goed/beter was/is.

pup weegt 9 kg en volwassen hond 15 kg.
Over de hoeveelheid eieren zijn de meningen ook verdeelt  ;)
De richtlijn van de te geven eieren per week is 1 ei per 10kg hond per week.
Hier krijgen ze 1x per week een ei, de honden wegen van 12 t/m 28kg.
Zonder schil want die eten ze hier toch niet op.
Het is dus ook wat jezelf een beetje wil.
Of het echt gezonder is een ei meer in de week durf ik niet te zeggen, miss dat iemand anders daar een antwoord op weet?
Door Bien
[quote="May Linn"]
Over de hoeveelheid eieren zijn de meningen ook verdeelt  ;)
De richtlijn van de te geven eieren per week is 1 ei per 10kg hond per week.
Hier krijgen ze 1x per week een ei, de honden wegen van 12 t/m 28kg.
Zonder schil want die eten ze hier toch niet op.
Het is dus ook wat jezelf een beetje wil.
Of het echt gezonder is een ei meer in de week durf ik niet te zeggen, miss dat iemand anders daar een antwoord op weet?
[/quote]

oops.. "richtlijn" 1 ei per 10 kg... daar heeft die kleine dus af en toen dunne van.. weer wat geleerd.

we gaan gewoon terug naar 1 ei per week, scheelt weer x fietsen naar de eier-automaat ;-) hahaha
hier krijgen de jackies 1 ei per week , en de bullen 2 stuks .... vooral de jongste jack krijgt de dunne van meer eieren per week

als ze hier eendenrug eten geef ik er mager spiervlees bij en dat gaat prima
en parelhoenkarkas combineer ik altijd met hun portie orgaan .... lever ,nier hart en/of maagjes
maar het is in het begin toch even zoeken hoor , ik hield een soort dagboek bij van allemaal tav ontlasting etc
Door Bien
Dank voor de tips! Ik houd ook soort dagboek bij met wat ze hebben gehad en hoe de ontlasting daarbij is. Je leert zo snel. Fazant vinden ze hier niet zo bijzonder, eten t duidelijk met minder plezier.
Door Bien
ik ben me aan het verdiepen in de groenten en ga dus mix maken.

Ik ga de groentenmix als extra's geven dus ga em niet meerekenen, omdat ze beide (pup en volwassen hond) best wat meer mogen hebben.

Geeft de groentenmix ook een vol gevoel? kortom zorgt het behalve voor de vezels voor een goede ontlasting, ook voor maagvulling?

hoe lang kun je de groentemix in de koelkast bewaren (als het daar ontdooid is) ?
Door Lizzy
[quote="Bien"]
ik ben me aan het verdiepen in de groenten en ga dus mix maken.

Ik ga de groentenmix als extra's geven dus ga em niet meerekenen, omdat ze beide (pup en volwassen hond) best wat meer mogen hebben.

Geeft de groentenmix ook een vol gevoel? kortom zorgt het behalve voor de vezels voor een goede ontlasting, ook voor maagvulling?

hoe lang kun je de groentemix in de koelkast bewaren (als het daar ontdooid is) ?

[/quote]

Het levert vezels (en dus een voller gevoel), vitamines en mineralen. Dus ja, het is ook maagvulling, maar het bevat weinig calorieen. Ik bewaar groentenmix buiten de vriezer hooguit 2 dagen. In de vriezer hooguit een week of 4 a 5.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door