Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lynn
Ok, voor jouw uitleg is ook zeker iets te zeggen...
Ik denk dat ik jouw idee ga volgen en het in een keer probeer. Ik zie het wel mocht het niet lukken. Ze krijgen nu al wel wat pens, maar dat is dan gemalen en gedroogd. Dus hopelijk is dat ook bevorderlijk voor haar maagzuur.
Door Else
Ik sluit me aan bij emanuelle.
In 1 keer overgaan naar vers lijkt me beter.
Eventueel in het begin de boel overgieten met een beetje gekookt water (is mij destijds verteld en dat heb ik toen braaf gedaan, 't schijnt niet perse te hoeven) en de botten fijn maken (in een zakje doen en erop meppen).
Dan na een paar dagen kun je het gekookte water al achterwege laten en langzaam aan een zacht stukje vleesbot geven en het eventueel eerst nog vasthouden totdat je zeker weet dat je hondje goed kauwt.
Door Lynn
[quote="Else!"]
Ik sluit me aan bij emanuelle.
In 1 keer overgaan naar vers lijkt me beter.
Eventueel in het begin de boel overgieten met een beetje gekookt water (is mij destijds verteld en dat heb ik toen braaf gedaan, 't schijnt niet perse te hoeven) en de botten fijn maken (in een zakje doen en erop meppen).
Dan na een paar dagen kun je het gekookte water al achterwege laten en langzaam aan een zacht stukje vleesbot geven en het eventueel eerst nog vasthouden totdat je zeker weet dat je hondje goed kauwt.
[/quote]
Ok, ik ga het zo proberen dan. Van dat kokend water snap ik niet goed. Maar dat bot fijn malen lijkt me een prima idee. Dan kan ik al vroeger beginnen met BARFen dan verwacht. Dit weekend vrieskist kopen en vleesjes kopen. Spannend  8) :D ;D
Door Else
Wat ik ervan begrijp zitten er in het buitenste laagje van vlees de meeste bacterien, dus vandaar dat ietsje kokend water eroverheen net die bacterieen kunnen doden/ verminderen en wordt de overstap ietsje minder groot. Maar goed kan ook zijn dat dit verhaal niet klopt hoor :confused1:
Heb het toen ik overging na eerst kvv eroverheen gegooid op aanraden van de dame die mij de carnibest heeft verkocht.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door