Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Gevonden op http://www.vwa.nl/download/rapporten/Vo ... _vlees.pdf:

Om de consument te beschermen tegen prionziekten mag weefsel van het centraal zenuwstelsel (CZS) van runderen, schapen en geiten ouder dan één jaar niet verwerkt worden in vleesproducten; centraal zenuwweefsel van varkens mag daarentegen wel worden gebruikt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 11 jul 2004, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
Ik krijg het gewoon maar hoe oud die beesten zijn daar heb ik geen flauw idee van hoor :D Volgens mij wordt het daar zelfs door mensen gekocht voor eigen consumptie. Schijnt een delicatesse te zijn, schappenkop in de oven. :o gehoord van een italiaanse vriend van ons, die zijn oma maaktte dat altijd.

Ik geef het toch maar aan de honden dan ;D
Door laura
[quote="Lizzy"]
Ja, er was iets mee, met hersenen.... Volgens mij is scrapie/BSE niet besmettelijk voor de hond. Maar de vraag is even: mogen hersenen uberhaubt verkocht worden in Europa? Was er niet iets met de leeftijd van kalf/lam waarop het nog wel mocht en na een bepaalde leeftijd niet meer?
[/quote]

Men dacht toch ook altijd dat BSE niet schadelijk was voor de mens?
Door An
Nah je kan mensen en honden niet vergelijk dat weten we allemaal hier toch wel. Salmonella is voor mensen ook heel wat erger dan voor honden.

Mijn persoonlijke mening is je barft of je barft niet he. Als je telkens weer bang moet zijn als dit bot gaat splinteren of oh jee hoe zit het nu met dat virus en oh jee als dat maar goedkomt dan kan je beter ophouden denk ik want dan is de hele theorie wat aan je voorbijgegaan.

(ik bedoel dit helemaal niet persoonlijk hoor, is gewoon een observatie :D)
Door laura
[quote="An"]
Nah je kan mensen en honden niet vergelijk dat weten we allemaal hier toch wel. Salmonella is voor mensen ook heel wat erger dan voor honden.

Mijn persoonlijke mening is je barft of je barft niet he. Als je telkens weer bang moet zijn als dit bot gaat splinteren of oh jee hoe zit het nu met dat virus en oh jee als dat maar goedkomt dan kan je beter ophouden denk ik want dan is de hele theorie wat aan je voorbijgegaan.

(ik bedoel dit helemaal niet persoonlijk hoor, is gewoon een observatie :D)
[/quote]

Ik bedoelde niet dat je het niet moet voeren. Volgens mij kun je alleen niet stellig zeggen dat het niet schadelijk is voor de hond. Mijn gevoel zegt dat je dat niet zeker weet. Men gaf al die runderen ook vlees/bottenmeel omdat men dacht dat het goed was. Men wist de gevolgen ook niet! Zo bedoelde ik heb. Als ik er aan kan komen krijgt mijn hond ook van die lekkere koppen hoor :-X :-X

Trouwens, de islamieten die ik ken krijgen alles aangeleverd. Ze moeten dan deels nog wel zelf uitbenen (de botten mag ik hebben ;)), maar andere dingen hebben ze nooit, zoals kop/hart/ lever oid.
Ik zou niet weten waar ik dat wel kan vinden..... Slachten 'jullie' islamieten wel alles zelf?
Door alani
[quote="laura"]
[quote="Lizzy"]
Ja, er was iets mee, met hersenen.... Volgens mij is scrapie/BSE niet besmettelijk voor de hond. Maar de vraag is even: mogen hersenen uberhaubt verkocht worden in Europa? Was er niet iets met de leeftijd van kalf/lam waarop het nog wel mocht en na een bepaalde leeftijd niet meer?
[/quote]

Men dacht toch ook altijd dat BSE niet schadelijk was voor de mens?

[/quote]

Ik had hier vorige week al op gereageerd in een andere topic ( http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 1;start=15) maar die was een beetje aan de late kant dus vandaar dat ik het hier nog een keer doe
Laatst gewijzigd door alani op ma 02 aug 2004, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door