Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door charliemuchu
Eindelijk...na tig A4tjes vol te hebben geschreven en jullie hulp is er dan toch een menu uitgerold:

3 honden wegen ong. 7kg (2,5%)
1 hond weegt 1,5 kg (4%)
Alle honden zijn volgroeid.

De gewichten van de voersoorten zijn voor de 3 grote honden en tussen haakjes voor de kleine.

Maandag

90 (30) gram Kippennek
50 (20) gram Geitenvlees
40 (10) gram Groentenmix

Dinsdag

90 (30) gram Eendennek
85 (30) gram Runderpens
Yoghurt

Woensdag

90 (30) gram Kippenbout
50 (20) gram Schapenvlees
Ei

Donderdag

90 (30) gram Ansjovisjes
85 (30) gram Lamshart
40 (10) gram Groentenmix

Vrijdag

90 (30) gram Kippennek
50 (15) gram Paardenvlees
30 (10) gram Groentenmix

Zaterdag

90 (30) gram Eendennek
85 (30) gram Lever
30 (10) gram Groentenmix

Zondag

90 (30) gram Zalmrug met zalmfilet
40 (15) gram Runderstrot
30 (10) gram Groentenmix

Groentenmix bestaat uit: sperziebonen, bloemkool, wortel, komkommer, sla,etc.

Graag jullie mening :)

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door charliemuchu op vr 22 mei 2009, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lauraV
mag ik vragen hoeveel de jackrussell weegt?

mn te dikke Loeka (en luie :-[ ) jr krijgt 150 gr
mn adhd Noa krijgt 180 gr
savonds krijgt de gene die op dieet staat 1 kippennekje ( voor de smaak en omdat de andere dan ook krijgt) en Noa nog 3 kippennekjes.  (ik voer dus 2x per dag , smorgens de normale maaltijd en savonds wat kippennekjes)
ik moet zeggen dat ik het voeren savonds echt op t oog doe en wat ze gedaan hebben die dag....
voorheen had ik alles voorverpakt in 200 gram wat voor loeka te veel van t goede was (ik gaf te makkelijk ook dat laatste resje aan de honden :-\  )
nu heb ik voor ze appart afgewogen , voor noa de blauwe diepvrieszakjes en loeka de doorzichtige , klinkt als veel werk maar valt wel mee hoor  ;) en is een stuk beter voor loeka dr gezondheid :)
Door Lizzy
Ik heb de percentages voor je nagerekend en ik kom op: 36% vleesbot, 30% spiervlees, 21% orgaanvlees, 14% groenten. Ik denk dat jij op een hoger percentage vleesbot bent uitgekomen omdat je runderstrot daartoe hebt meegerekend? Ik vind dat eerlijk gezegd niet echt vleesbot. Ik zou daar zelf echt vleesbot voor in de plaats gaan geven.

Qua afwisseling ziet het er prima uit! Zelf zou ik zeker voor schapenvlees kiezen in plaats van kalfsvlees. Kalfsvlees is tamelijk arm aan voedingsstoffen.
Door *Marga*
[quote="*loes*"]
Vergeet niet even de kook over je sperzieboontjes te doen ;)
[/quote]

Volgens mij hoeft dat niet meer :)
Door charliemuchu
[quote="lauraV"]
mag ik vragen hoeveel de jackrussell weegt?
[/quote]

Alledrie mijn 'grote' honden wegen 7 kilo.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door