Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Ik sla dus nog steeds de nekken ed zo veel mogelijk stuk
als jij je daar beter bij voelt moet je dat vooral gewoon blijven doen. Wij hebben het voor Danka ook heel lang gedaan omdat ze niet goed kauwde. Ik denk dat als je het langer doet je er vanzelf meer vertrouwen in krijgt. Probeer ze vooral ook dingen te geven waar ze wel op móeten kauwen (dingen die dus niet in 1 keer naarbinnen passen) dan komt dat vertrouwen dat ze goed en netjes kauwen vanzelf....

grtz,
cali
Ik ben donderdagavond naar een lezing geweest over het voeren van vers vlees en barf in Heiloo.
Een dierenarts Dr. Geytenbeek, deed de lezing voor de pauze en nog iemand anders en dat ging dan ook over brokken deed het na de pauze het was heel leerzaam.
De dierenarts is niet alleen dierenarts maar studeerd gauw af over voeding voor honden en katten enz.
Die heeft ook uitleg gegeven over botten eten, en natuurlijk zitten er gevaren aan maar ze eten buiten ook soms van alles op waar gevaar aan zit, en hij vertelde als een hond de brokkenzak te pakken krijgt en daar een flinke hoeveelheid uit opeet dan is het gevaar nog veel groter.
Bij mij is dat nl. met Beau ook bijna gebeurd ik heb zo'n ladenkastje van plastic op wielen in de keuken staan en in de onderste zaten Beau zijn brokken, daar boven van Deja de onderste is eens op een kiertje  blijven staan en die had hij verder open gemaakt.
Dat had toen ook verkeerd af kunnen lopen.
Dat in Heiloo waar ik geweest ben is een dierenspeciaalzaak met heel veel vers voer en er zit ook een dierenarts aan vast daar kun je dan een consult nemen en dan zet hij jou helemaal op de rails kijkt je hond na weegt hem en geeft advies, daarna kun je gaan barfen of.
Je kan hem vinden op any animal de dierenarts studeerd gauw af en zijn scriptie komt op internet bij any animal in jip en janneke taal dus voor ons, ik weet niet precies wanneer dat gaat gebeuren maar al gauw.
Misschien wel leuk om te lezen.
Hij vertelde natuurlijk een heleboel maar wat mij daar uit opviel is dat de ph waarde de zuurgraad van de hond die moet goed zijn en dan word alles goed verteerd.
Dan valt het als het ware uit elkaar.
Groeten Marjan

Barfplaats wordt gesponsord door