Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door pallas
[quote="Kruimel"]
Dat is dus echt niet nodig. Wat nodig is is dat over een periode van, zeg, 1 of 2 weken het menu netjes gebalanceerd is. Per maaltijd balanceren is absoluut niet nodig.
[/quote]

Lijkt me in dit geval voor breezer wel nodig ivm met de vertering van het bot.
Door Breezer
Ow wat vindt ik het moeilijk zeg. Kan ik niet gewoon een of ander preparaat geven waardoor hij dus in ieder geval voldoende bot/kalk binnen krijgt? En dan het dan verder niet zoveel uitmaakt of het voldoende bot bevat of niet?
Ik heb wel eens gemalen kippenkarkassen gehad, en dat ging wel goed. Denk door de combinatie van vlees met bot.
Ik "rommel" nu dus al een week of 3 á 4 al aan met van alles wat ik heb.
Iemand enig idee of ze nu dus al tekorten oplopen?
En wat eventueel de symptonen kunnen zijn van zo'n dergelijk tekort?
Door pallas
[quote="Breezer"]
Ow wat vindt ik het moeilijk zeg. Kan ik niet gewoon een of ander preparaat geven waardoor hij dus in ieder geval voldoende bot/kalk binnen krijgt? En dan het dan verder niet zoveel uitmaakt of het voldoende bot bevat of niet?
Ik heb wel eens gemalen kippenkarkassen gehad, en dat ging wel goed. Denk door de combinatie van vlees met bot.
Ik "rommel" nu dus al een week of 3 á 4 al aan met van alles wat ik heb.
Iemand enig idee of ze nu dus al tekorten oplopen?
En wat eventueel de symptonen kunnen zijn van zo'n dergelijk tekort?
[/quote]

Mag ik even heel eerlijk zijn?? (niet verkeerd opvatten hè)

Ik denk dat je dus niet goed bezig bent op deze manier. Breezer heeft een goed uitgebalanceerd menu nodig, zeker omdat het een hond met een medische achtergrond is. De ene keer veel te veel bot en de andere keer bijna niks , dat kan je hond niet aan. (die van mij trouwens ook niet hoor!)
Heeft hij nu al tekorten? Dan kan ik je niet zeggen , maar met een goed menu moet het wel weer snel bijtrekken.
Er is al een menu voor je uit gepuzzeld en gezegd dat je ook prima een  complete kvv kan geven met wat verschillende barf dingetjes er naast.
Ik raad je met klem aan om één van twee te kiezen, want op deze manier doorgaan is niet verantwoord.
Je wil het wel graag goed doen, daar ben ik van overtuigd!
Door pike
[quote="Kruimel"]
Dat is dus echt niet nodig. Wat nodig is is dat over een periode van, zeg, 1 of 2 weken het menu netjes gebalanceerd is. Per maaltijd balanceren is absoluut niet nodig.
[/quote]
Nou ik moet hier toch ook altijd zorgen dat het bot in verhouding is tot de rest, en wel per dag. Ofwel, ik kan echt niet een maaltijd alleen maar vleesbot geven, want dan kunnen ze daags erop niet meer poepen. Geen van drieën. Naast hun vleesbot moet ik echt zo'n 50% vlees en/of orgaan en/of groente geven. Tenzij het een halve kip of half konijn is, maar daar zit dan naar verhouding veel meer vlees aan.  :)
Door Breezer
Nee die had in nog niet gezien. Maar zo te lezen is het wel wat dus. Nou dan ga ik me even verdiepen in de afwisseling, en dan ga ik denk ik maar dit afwisselen met haaksbarf en af en toe wat Herby vlees.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door