Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door sumic
Ik heb een nieuwe bestelling gedaan bij Herby, dus nu ook een nieuw menu. voorheen gaf ik Barf in combinatie met kvv, dus toen kwamen de verhoudingen niet zo heel precies. Nu wil ik alleen nog maar Barf geven en ik wil het graag goed doen, dus de vraag is dit wat??

Mike is een boxer van 1 jaar oud. enorm actief en zeker niks te dik (eerder aan de dunne kant) Hij is 3 weken geleden gecastreerd. hij weegt 28 kilo. Ik geef hem iets meer dan 2% omdat hij zo actief is, ik houd wel in mijn achterhoofd dat hij nu geholpen is en dus sneller kan gaan aankomen, in dat geval geef ik weer minder)

gewichten zijn +/-

2600 gr vleesbotten
1000 gr spiervlees
700 gram orgaanvlees
700 gram groentemix

het menu:

maandag  400 gr eendenekken
                  250 gr runderkopvlees

dinsdag  400 gram kipkarkas 
                250 gram haasspiervlees

woensdag  350 gram parelhoenkarkas
                    300 gram kalkoenvlees

donderdag  350 gram eenderug
                    300 gram kippenlever+groente+ei

vrijdag  400 gram eendkarkas
              300 gram runderpenslappen

zaterdag  400 gram kippenbout
                  200 gram runderkopvlees

zondag  zalmkop
              runderhart+groente+ei

Wat denken jullie ervan?
Door pike
De verhoudingen zijn oké. Ik kom op iets meer dan 2,5%. Je voert 4 soorten vleesbot, dat is goed. Persoonlijk zou ik ze dan beter afwisselen en niet 3x in de week eend geven.
Je aantal soorten wordt met het spiervlees uitgebreid met nog eens drie dus dat is heel mooi.
Er staat geen gewicht bij het hart maar daar blijft in je schema maar ruimte over voor 100 gram . Ik zou zelf minder lever (bedraagt nu 6%) geven en meer hart. En ook nog wat nier er bij doen.
Ik ben bang dat op donderdag 300 gram lever met 350 gram groentemix en een ei naast de eenderug voor erg dunne ontlasting gaat zorgen.
Door sumic
Kijk daar heb ik wat aan! dus meer hart en minder Lever! Misschien dat ik de lever bij wat spiervlees kan geven ipv bij groentemix en ei.  Dankje wel voor je tips Pike!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door