Eindelijk hebben Pluto en Loes de haaksbarf bijna op. Ik heb ze wel regelmatig al een half konijnenkopje of sardientje gegeven en dat ging allemaal prima.
Ik wil een mix maken voor de ochtend, dit verpakken per 100 gram en dan s'avonds 100 gram vleesbot geven.
Pluto en Loes wegen 10 kg en eten 2x per dag 100 gram. Als ik het orgaan en spiervlees apart wil geven wordt het zo'n gedoe met grammetjes werk vandaar mijn idee om organen en spiervlees ( van alles 1 kg ) bij elkaar te doen, te mengen en dan in zakjes van 2x 100 gram te verpakken. De groenten doe ik er s'avonds bij en ze krijgen de groenten die wij ook eten, voor de dagen dat wij geen groenten eten heb ik diverse groenten zoals sperciebonen, worteltjes en broccoli in de vriezer. Ik meng de groente of met biogarde yoghurt of met een rauw eitje.
Mix orgaan en spiervlees: Kippenmaagjes, runderhart, konijnenlever/niertjes, paardsnijlingen, runderkopvlees, kalfskopvlees.
De botsoorten zijn: pens, geitenribben, hazenrugkarkas, eendennekken, kippenkarkas, zalmkop/sardines, konijnenkoppen.
De percentage's zijn: 50% vleesbot, 15% spiervlees, 15% orgaan, 15% groenten en 5% tafelrestjes.
Ik hoop dat het een beetje te volgen is hoe ik het wil gaan aanpakken.
Ben benieuwd of jullie nog suggesties hebben want ik vind het best ingewikkeld ( nog)
Als laatste nog een vraag, ik lees dat veel van jullie inkopen doen bij een islamitische slagerij, weet iemand die te vinden in Eindhoven of Venlo?
Groetjes Joke