Doordat Mike een tijd behoorlijk misselijk werd, een beetje de aanvallen ala Sofie van Geer, maar dan minder heftig maar dagelijks, kreeg hij na een onderzoek ook maagzuurremmers. Hierdoor ben ik tijdelijk op cb terug gegaan, want ik durfde hier geen botten bij te geven. Na een kuurtje ging het eigenlijk weer goed, geen aanvallen meer, alleen af en toe wat smekken na het eten, dat deed hij voorheen op cb op.
Toen kwamen we met zijn wang te zitten en is er ook nog voor de zekerheid een echo van zijn buikholte gemaakt (hier kwam niets uit (zie medisch). Nu gaat zijn wang goed (vrijdag nog een keer controle)en qua misselijkheid gaat het ook goed, terwijl hij nog op ab zit.
Merk wel dat ik Mike niet teveel op wisselende tijden moet geven (deed ik altijd wel), want dan "smekt" hij toch meer, dus voor nu even een redelijk ritme aanhouden.
Nu wil ik ze dus toch weer graag barf gaan geven, want dat beviel ze prima.
Maar ik wil dus wel rustig aan beginnen, dus wil eerst 's ochtends CB blijven geven en dan elke avond Barf.
Dit komt dat voor Jane op 50% barf en voor Mike op iets meer dan 50%, want die krijgt 's ochtends iets minder dan Jane.
's avonds krijgen ze dan allebei ongeveer 350 gram.
350gr x7 dagen = 2450 gram totaal per week aan Barf
vleesbotten 50,00% 1225
spiervlees 25,00% 613 afgerond 620gr
groente 15,00% 368 afgerond 375gr
orgaan 10,00% 245 afgerond 247,5gr
Het orgaan % wilde ik lager houden omdat dat in Cb ook al genoeg zit, Is dat dan goed?
Kom ik op een menu van:
maandag 82,5 lever (lam/konijn/kip)
125 groente
155 spiervlees hert
dinsdag 350 parelhoen
woensdag 82,5 nier/maag/pens (rund/kip)
125 groente
155 spiervlees haas of paard
donderdag 350 konijnkarkas of kipkarkas
vrijdag 82,5 hart (lam/kip/eend)
125 groente
155 spiervlees rund of geit
Zaterdag 350 eend (rug of nek)
Zondag 155 spiervlees kalkoen of lam
175 zalmbotmix
De eerste paar keren wil ik alleen nog kipkarkas geven, om te kijken hou Mike het verteerd, gaat dat goed dan ga ik over tot bovenstaande botdingen.
Verder krijgen ze natuurlijk ook nog 2 eitjes en wat kwark erbij.
Notenmixen zit door de groente heen.
Sorry voor het wat lange verhaal, maar ik hoop dat jullie toch even willen kijken of ik het zo goed doe.
Alvast bedankt!
Blijft dit helemaal goed gaan, dan maak ik weer een menu voor volledig Barf.