morgen gaan we Mi-Lan ophalen en ik heb een menu gemaakt. Voor Kiera & Jessy maak ik geen menu's meer, maar heb ik een vast ritme per week (wat betreft 4 dagen vleesbot, 2 dagen orgaanvlees, 1 dag spiervlees, de week erna 2 dagen spiervlees en 1 dag orgaanvlees, en de groente mix ik door het eten). Mi-Lan wil ik ook zo gaan doen, alleen wil ik daar eerst even een menu voor aanhouden omdat ik dan goed kan zien hoe hij waar op reageert en zeker weet dat hij genoeg krijgt.
Mi-Lan is ongeveer 2,5 kilo waarschijnlijk, ik ga uit van 6% van het lichaamsgewicht per week voeren (150 gram per dag, 1050 gram per week). Percentages die ik aanhoud: 50% vleesbot, 20% spiervlees. 20% orgaanvlees, 10% groente.
Nieuw menu:
Mi-Lan heeft nog geen tandjes, er komen al een paar kiesjes door, maar voor de rest is zijn gebitje nog leeg (er staan ook nog geen kiesjes boven elkaar). Hij kan dus niet kauwen, waardoor mijn oorspronkelijke menu dus nog niet gevolgd kan worden. In overleg met een kennis van mij doe ik het de eerste tijd even anders.
Ik heb van haar een vleesmolen geleend, waar ik het spiervlees en de pens in kleine stukjes mee probeer te krijgen.
Voor de rest ga ik straks naar de c1000 en haal daar kip (daar schijnen stukjes gemalen bot in te zitten) en enkelvoudig pens.
Menu:
Zaterdag 10-1:
140 gram (gemalen) spiervlees
Zondag 11-1
130 gram smuldier kip
Maandag 12-1
140 gram smuldier pens
Dinsdag 13-1
130 gram gram gemalen zalmmix
Woensdag 14-1
140 gram gemalen geitenvleessnippers
Donderdag 15-1
130 gram botmix (één van de twee van Herby)
Vrijdag 16-1
140 gram smuldier kip
En daar door gemengd de groentemix. Ik ga dit inderdaad over meer maaltijden verdelen, zoals je zei Lizzy

Na deze week kijk ik hoe het met zijn tandjes staat en ga ik het menu daarop aanpassen.
Dit menu is voor als zijn tandjes doorzijn, dus de data kloppen niet, want ik weet niet wanneer dat gebeurd:
Vrijdag 09-01
140 gram runderspiervlees (waarschijnlijk minder, ligt eraan wat hij bij de fokker morgen al heeft gehad)
Zaterdag 10-01
130 gram kippennekken
Zondag 11-01
140 gram penslap
Maandag 12-01
130 gram gemalen zalm (zalmbotmix Herby)
Dinsdag 13-01
140 gram geitenvleessnippers (spiervlees)
Woensdag 14-01
130 gram eend (kan dit al? Is de eend van Herby) + 50 gram groentemix
Donderdag 15-01
140 gram orgaanmix (konijnenniertjes, runderlever, runderhart, rundernier) + 50 gram groentemix
Dit is in ieder geval de eerste week. Is dit goed of kan ik beter dingen schrappen en vervangen voor iets anders?
Hoeveel keer per dag gaven jullie je pup eten met Barf?
Kiera & Jessy krijgen 1 keer per dag, dat gaat niet lukken met een pup. Ik hoorde 4 keer per dag, maar weet niet of degene die barfen dit ook aanhouden en tot welke leeftijd ongeveer?
Alvast bedankt!