Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door stephany
ik wil eigenlijk kvv ( van smuldier) gaan combineren met barf, maar nu heb ik toch even een menu samen gesteld.
Vind het er zelf best goed uit zien, heb het alleen wel makkelijk gehouden om alles op ronde getallen te houden.

Chendo weegt 40 kg dus 5600 gram per week= 800 gr per dag
Dag 1 200gr kippennek
          200gr kipkarkas
          400gr rund vlees ( eventueel kant en klare verpakking van smuldier)

dag 2 200gr konijnenkarkas
          200gr konijnenkop
          400gr runderhart

dag 3 400gr pareldoenkarkas
          400gr pens ( echte penslappen of pens van smuldier)

dag 4 200gr kippenmaagjes
          100gr overig ( tafelresten en of groenten en fruit)
          500gr runderknars

dag 5 200gr lamshart
          400gr kippenvlees ( ook van smuldier)
          200gr overig

dag 6 400gr haaskarkas
          400gr rundvlees ( smuldier)

dag 7 400gr eendenrug
          100gr overig
          300 gr zalmkop

dan kom ik op ong. 50% vleesbot
                              21.5% spiervlees
                              21.5% orgaan
                              7% overig

En als je een dagje prooidier geeft ( kip of konijn) is dat dan voldoende, zodat hij dus wel alles binnenkrijgt?
En als ik bv een kuikentje of een eitje geeft waar reken ik dat onder? of kan dat er gewoon bij, boven op het menu?

Ik heb de smullen nog niet in huis maar het is allemaal afgekeken van de lijst van herby

Door Lizzy
Ziet er prima uit. Goede afwisseling qua diersoorten. Ik zou alleen zelf wat groentemix/groente geven. Of zit dat in die 7% overige? Een maaltijd vervangen door een heel prooidier is prima. Daar hoef je niks aan toe te voegen. Ei en eendagskuikens kun je bovenop het menu geven.
Door oDB van Angela
Ikzelf heb wel gemerkt dat je niet zo kunt plannen qua gewichten.. de dieren die ingevroren in de vriezer liggen hebben al een ongeveer gewicht.. of je moet dergelijke dieren snijden als het ontdooid is, of je geeft het hele dier.. Ikzelf had ook een uitgedacht menu.. maar merktte dat het niet ging werken. Ze krijgen bij mij nu 1 diersoort per keer, ik heb een schema per 2 weken.. en ik geef ze 4x per week vleesmix en groente/ei/kwark prutje erbij. Denk dat het handiger is om gewoon die 800 gram te geven aan of schapenpens, de ene dag, de andere dag een bevleesd bot, met eventueel iets aangevuld orgaan of spiervlees (vanwege te kalkachtige ontlasting) Maar ik geloof niet dat het erg is dat je de ene dag 1 kg geeft en de andere zeg.. 500-600 gram..
Toch?
Door stephany
dankjewel angela, maar het zal inderdaad niet gaan lukken om de grammen precies aan te houden. En wanneer een karkas inplaats van 400gr 600gram zou wegen ga ik echt niet hakken en zagen om die 400 gram aan te houden. Dan zal het de dag erna gewoon iets minder zijn. Maar het is een indicatie van welke diersoorten en welke percentage's je ongeveer aan moet houden.
Ik neem aan de de andere barfers hier dat ook niet doen?? dat hakken en zagen om een paar gram bedoel ik.....
En daarbij moet je ook gewoon op het oog voeren, kijken hoe hij hier op reageerd en als het nodig is iets meer of minder geven.
Door dinnee
Bij 200 gram zou ik het nog wel doen, maar bij 50 gram niet meer. :) Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Door dinnee
Hahaha ja daar heb je helemaal gelijk in!

Ik sta voor een hondje soms al het hele weekend in de keuken, laat staan als ik er 10 zou hebben! :-X
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door