Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

[quote="Nitus"]
Ah, vandaar dat jij op ander cijfers kwam! Snapte het al niet helemaal ;). Ik neem kvv's nooit mee in de berekening omdat je doodeenvoudig de percentages niet weet, dan wordt het alles één groot raadplaatje. Dan heb ik liever het gedeelte wat je wél kan bereken helemaal helder. Maar goed, da's mijn idee dus ;).
[/quote]

Nou daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in :)
T was voor mij dan ook de eerste keer dat ik op deze manier alles na rekende..meteen weer wat geleerd :)
Ik vind het ook altjd erg omslachtig om kvv en barf tegelijk te voeren :-\

Maar als je toch redelijk veel kvv voer moet je toch in het barf gedeelte nog minder orgaan voeren? In kvv zit toch vrij veel orgaan?
Dan zou het % orgaan in het barf gedeelte dus nog veder naar beneden kunnen, niet?
Door Nitus
pallas schreef: Nou daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in :)
T was voor mij dan ook de eerste keer dat ik op deze manier alles na rekende..meteen weer wat geleerd :)
Ik vind het ook altjd erg omslachtig om kvv en barf tegelijk te voeren :-\
Ik heb het een hele tijd gedaan en vond het eigenlijk helemaal niet omslachtig, ik zorgde dat het Barf-gedeelte klopte (wel orgaanpercentage aan de lage kant houden) en de rest van de dagen KVV. Dus volgende keer KVV gewoon niet meerekenen, dan komt het helemaal goed ;).
Maar als je toch redelijk veel kvv voer moet je toch in het barf gedeelte nog minder orgaan voeren? In kvv zit toch vrij veel orgaan?
Dan zou het % orgaan in het barf gedeelte dus nog veder naar beneden kunnen, niet?
Ja, dat wordt hier altijd wel geadviseerd (en terecht denk ik). Maar Jolly geeft maar 1 dag Bibi, dus dan kun je dat hogere aandeel orgaan denk ik wel verwaarlozen. Maar feit blijft dat ze zelfs dan nog aan de hoge kant zit.
totaal niet meer gekeken naar deze topic,
Pim vreet gewoon zijn barf dingen niet en laat eht dus liggen, met als gevolg dat Chasey het opeet.
Pim vond dat eerst niet erg maar sinds 2-3 weken is het knokken.
Hij was/is best wat afgevallen en dat is niet echt nodig.
Pim staat dus al een week gewoon alleen nog maar op de Bibi en met Chasey maken we de rest van de barf spul op.
Met de aankomende bestelling gaan we alleen uit van Chasey, die 36 kilo weegt nu, een jaar geleden nog 38,5.
Hij is dus ook afgevallen en dat is hem dus ook aan te zien. :-\, zijn bijnaam  "Bolle" is hij echt niet meer.
Alles is gecheckt, mankeert niets, behalve dat hij ouder wordt.  :(

[quote="pallas"]
Bibi heb ik wel meegerekend. Ik heb een beetje gegokt met de % daarvan iig 25% orgaan gerekend.
Als Jol dezelfde eenderuggen heeft als ik dan schat ik 500gr vlees en 300 gr bot= 800 gr eenderug.

Scheelt toch gelijk best veel in de % hè.
[/quote]
als jij ze ook van herby hebt, dan hebben we idd dezelfde.
maar ik ging daarbij uit van 50-50.

Ik heb even de barf rekenhulp ingeschakeld, nog nooit gebruikt dat ding :-[ :-\
kom ik uit op nodig behoefde 2,5 % bij 36 kilo.
50% bot = 3150 gram.
20% orgaan  =  1260 gram
20% spiervlees =  1260 gram
10% tafelrestjes en groenten = 640 gram

Nou ga ik van de week kijken wat ik bestellen ga en beter afstemmen op deze lijst.
Probeer weer parelhoen erbij te krijgen, haasspiervlees en hert.
dan heb ik Qua dier: eend, kip, rund, parelhoen, vis, haas en hert, heb ik 7 diersoortjes, lijkt mij wel genoeg.

Heeft iemand nog ervaring met de geitribben van herby?
[quote="Jolly"]
totaal niet meer gekeken naar deze topic,
Pim vreet gewoon zijn barf dingen niet en laat eht dus liggen, met als gevolg dat Chasey het opeet.
Pim vond dat eerst niet erg maar sinds 2-3 weken is het knokken.
Hij was/is best wat afgevallen en dat is niet echt nodig.
Pim staat dus al een week gewoon alleen nog maar op de Bibi en met Chasey maken we de rest van de barf spul op.
Met de aankomende bestelling gaan we alleen uit van Chasey, die 36 kilo weegt nu, een jaar geleden nog 38,5.
Hij is dus ook afgevallen en dat is hem dus ook aan te zien. :-\, zijn bijnaam  "Bolle" is hij echt niet meer.
Alles is gecheckt, mankeert niets, behalve dat hij ouder wordt.  :(
als jij ze ook van herby hebt, dan hebben we idd dezelfde.
maar ik ging daarbij uit van 50-50.

Ik heb even de barf rekenhulp ingeschakeld, nog nooit gebruikt dat ding :-[ :-\
kom ik uit op nodig behoefde 2,5 % bij 36 kilo.
50% bot = 3150 gram.
20% orgaan  =  1260 gram
20% spiervlees =  1260 gram
10% tafelrestjes en groenten = 640 gram

Nou ga ik van de week kijken wat ik bestellen ga en beter afstemmen op deze lijst.
Probeer weer parelhoen erbij te krijgen, haasspiervlees en hert.
dan heb ik Qua dier: eend, kip, rund, parelhoen, vis, haas en hert, heb ik 7 diersoortjes, lijkt mij wel genoeg.

Heeft iemand nog ervaring met de geitribben van herby?
[/quote]

Arme Pim :( als hij lekker bibi mag eten zal hij wel weer "De bolle" worden :)

Het plan ziet er nu goed uit , lekker veel afwisseling.

De eenderuggen heb ik idd van Herby. Daar zit zoveel vlees op dat ik het dus niet 50/50 reken.
De eendekarkassen komen wel redelijk inde buurt van de 50/50 hoor :)

Geiteribben heb ik nooit , wel eens stukken geit gehad (schouder geloof ik) met héél veel vlees en wat bot erbij. Groot succes voor Nox :D

Kan me niet voorstellen dat de geitenribben slecht zijn bij hem , maar ik zou wel even extra om jonge ribben vragen ivm de hardheid.
[quote="pallas"]
Arme Pim :( als hij lekker bibi mag eten zal hij wel weer "De bolle" worden :)

Het plan ziet er nu goed uit , lekker veel afwisseling.

De eenderuggen heb ik idd van Herby. Daar zit zoveel vlees op dat ik het dus niet 50/50 reken.
De eendekarkassen komen wel redelijk inde buurt van de 50/50 hoor :)

Geiteribben heb ik nooit , wel eens stukken geit gehad (schouder geloof ik) met héél veel vlees en wat bot erbij. Groot succes voor Nox :D

Kan me niet voorstellen dat de geitenribben slecht zijn bij hem , maar ik zou wel even extra om jonge ribben vragen ivm de hardheid.
[/quote]

Nou Pim moet niet dikker worden hoor, hij is juist mooi zo.
Het is Chasey die juist ook erg is afgevallen en hij heeft de bijnaam Bolle, en dat is hij nu echt niet meer.

Normaal haal ik geiten ribben met vlees altijd bij IC, maar die is nu dicht als ik zaterdag Bibi halen ga, dus kan niet combineren, ach dan wachten we een maandje met geit.
[quote="Jolly"]
Nou Pim moet niet dikker worden hoor, hij is juist mooi zo.
Het is Chasey die juist ook erg is afgevallen en hij heeft de bijnaam Bolle, en dat is hij nu echt niet meer.

Normaal haal ik geiten ribben met vlees altijd bij IC, maar die is nu dicht als ik zaterdag Bibi halen ga, dus kan niet combineren, ach dan wachten we een maandje met geit.

[/quote]

:-[ k geloof dat ik nu toch echt te veel werk, haal ik alles door elkaar hiero :-[

een maandje wachten met giet is toch niet zo heel erg?
Vorige keer kon ik geen hert krijgen bij Herby, dus misschien nog een ander diersoort erbij bestellen?  Och met 6 diersoorten hebben ze eigenlijk ook geen klagen hè ;)
pfoe he tis echt te warm voor mijn hersentjes.
Zit nu al zeker een uur te rekenen en volgens mij klopt er geen donder meer van. :-[
Ben nooit zo'n reken wonder geweest en daarom deed ik gewoon hele dagen kipnek, pens, eendkarkas etc etc.
Vond ik prima werken.

Maar goed.
Ik heb nu het volgende:
gerekend aan 975 gram  circa per dag.
met barfrekenhulp komt dat op
Rauwe vleesbotten (50% bot - 50% vlees) 3400 gr
Rauwe/gepureerde groentes 350 gr
Orgaanvlees 650 gr
Spiervlees 1400 gr
bibi 1000 gr

Maandag: 500 pens, 500 kipnek
Dinsdag: 400 parelhoenkarkas, 400 hertvlees.
Woensdag: 800 eendrug (500vlees 300bot), 200 groente.
Donderdag: 500 kipnek, 150 kiporgaan, 300 rundspiervlees
Vrijdag: 1 kilo zalmbotmix
Zaterdag: 1 kilo Bibi.
Zondag: 150 groente, 400 parelhoen, 200 haassnippers, eitje.

Groente bestaat uit mix van: andijvie, wortel, witlof en broccoli.
De tafelrestjes krijgt hij elke dag
Volgens mij moet het zo wel goed zijn.
Laatst gewijzigd door Jolly op di 29 jul 2008, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
een tip voor de eendenruggen:
als ik een eendenrug bestel, neem ik eigenlijk ook altijd eendenvleugels. de ruggen zijn erg rijk aan vlees, en de vleugels veel minder. sien krijgt bv op vrijdag dan een vleugel, en op zaterdag een stuk rug. over die 2 dagen kom je dan ongeveer toch aan een percentage van 50-50.
ja, ik voer wel eens kwartels. meestal niet standaard in het menu, maar als ik een lange hele dag weg ben ofzo. of soms voor de gezelligheid. die van herby vinden ze het lekkerst.
het formaat van die dingen is afhankelijk van het seizoen een beetje. op het moment zijn ze nu weer redelijk bol. ik geloof dat ze meestal tussen de 125 en 200 gram wegen. hier eten ze 1 kwartel per kat per dag.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door