Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door gonny
#269574
Loeka schreef: Hoera hoera ik heb wat voelen bewegen! ;D ;D Ze wordt sinds haar zwangerschap graag gekriebeld op haar buik. Heb ik nu dus ook weer gedaan en mijn hand er zachtjes op gelegd. En dan voel ik inderdaad een kittentje bewegen! Ik dacht echt dat je het heel duidelijk kon zien/voelen, maar het zijn maar piepkleine bewegingen die je voelt :D

Iets zien bewegen heb ik echter niet. Misschien komt dat omdat het waarschijnlijk een klein nestje is. Somaby hebben meestal maar weinig kittens.

Maar blij ben ik wel met die beweging! ;D
;D ;D ;D wat leuk!!!!! :D :D :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#269629
Loeka schreef: Hoera hoera ik heb wat voelen bewegen! ;D ;D Ze wordt sinds haar zwangerschap graag gekriebeld op haar buik. Heb ik nu dus ook weer gedaan en mijn hand er zachtjes op gelegd. En dan voel ik inderdaad een kittentje bewegen! Ik dacht echt dat je het heel duidelijk kon zien/voelen, maar het zijn maar piepkleine bewegingen die je voelt :D

Iets zien bewegen heb ik echter niet. Misschien komt dat omdat het waarschijnlijk een klein nestje is. Somaby's hebben meestal maar weinig kittens.

Maar blij ben ik wel met die beweging! ;D
Leuk he :D

Onze perzen vroeger wisten het al die kwamen continu hun buik onder je neus duwen om buikie te aaien maar alleen als ze zwanger waren ;D

Een kennis van ons had een pers van 23 , die werd natuurlijk allang niet meer gedekt maar dat wilde ze eigenlijk wel, dus zo gauw ze een bananendoos zag ging ze erin liggen, en dan heel hard miauwen als je dan ging kijken lag ze met haar buik bloot zo van " aaien maar" ;D
Door dit gedrag had ze de naam sletje gekregen ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 25 feb 2005, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#269634
sylvia schreef:
Een kennis van ons had een pers van 23 , die werd natuurlijk allang niet meer gedekt maar dat wilde ze eigenlijk wel, dus zo gauw ze een bananendoos zag ging ze erin liggen, en dan heel hard miauwen als je dan ging kijken lag ze met haar buik bloot zo van " aaien maar" ;D
Door dit gedrag had ze de naam sletje gekregen ;D
;D ;D ;D :o :o :o
Door Loeka
#269636
Hier precies hetzelfde, sinds haar zwangerschap is continue knuffelen en kroelen en dan vooral haar buik aaien. ::)

Weet jij misschien waarom dat is? Het is wel alleen bij mij dat ze zo lief doet. Normaal is ze best vaak aan het vrijen en stoeien met de kater. Maar die mag nu alleen nog maar haar kop wassen, owee als-tie verder gaat... :o
Door Borke
#269640
Het gedrag van poezen kan veranderen tijdens de zwangerschap, soms is de verandering blijvend.
Ik heb poezen heel erg zien veranderen na een eerste nest. Katten die daarvoor nooit op schoot lagen , waren opeens enorme schootkatten geworden.

Grappig he om te voelen hoe de kittens bewegen, het zijn inderdaad maar hele kleine bewegingen. Dat je het echt op afstand ziet bewegen, is toch meer met nesten van 6 of 7 kittens in mijn ervaring. Bij Maine Coons is het nestgemiddelde 4 kittens, dus vaak zagen we niets.

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#269684
Loeka schreef: Hier precies hetzelfde, sinds haar zwangerschap is continue knuffelen en kroelen en dan vooral haar buik aaien. ::)

Weet jij misschien waarom dat is? Het is wel alleen bij mij dat ze zo lief doet. Normaal is ze best vaak aan het vrijen en stoeien met de kater. Maar die mag nu alleen nog maar haar kop wassen, owee als-tie verder gaat... :o
Onze perzen waren over ht algemeen wel kroelerig maar dat buik aaien was toch echt iets voor zwangere miepen.
Het zal toch best erg lekker aanvoelen , anders vragen ze er niet om.
Mijn honden vonden het ook altijd lekker als ze drachtig waren om de buik te laten aaien.
Zwangere vrouwen zitten trouwens ook vaak zowel bewust als onbewust over hun buik te wrijven
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 25 feb 2005, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#270687
Help wat nu weer ???

Gisterochtend heeft poeslief nog een beetje eten op. Sindsdien niets meer. Ze loopt ook continue naar de bak. Ik dacht eerst aan harde ontlasting, maar het lijkt juist het tegenovergestelde en erg donker van kleur...

En ze hangt maar wat rond, loopt amper. Maar ja ze is hoogzwanger denk ik dan weer. Maar zo van de ene op de andere dag ineens niet meer eten en veel slomer dan daarvoor ??? ??? Komt dit vaker voor bij zwanger poezen?
Door danielle1980
#270701
Loeka schreef: Help wat nu weer ???

Gisterochtend heeft poeslief nog een beetje eten op. Sindsdien niets meer. Ze loopt ook continue naar de bak. Ik dacht eerst aan harde ontlasting, maar het lijkt juist het tegenovergestelde en erg donker van kleur...

En ze hangt maar wat rond, loopt amper. Maar ja ze is hoogzwanger denk ik dan weer. Maar zo van de ene op de andere dag ineens niet meer eten en veel slomer dan daarvoor ??? ??? Komt dit vaker voor bij zwanger poezen?
hoeveel weken is ze nu?7 weken toch?
bij mij gingen zwangere katten ook veel vaker naar de bak toe, vooral aan het einde.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 27 feb 2005, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#270708
Ja 7 weken en 2 dagen. Dat ze vaak naar de bak gaat ok. Maar ze eet echt helemaal NIETS meer. :(
Laatst gewijzigd door Loeka op zo 27 feb 2005, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#270971
je hebt niet verkeerd geteld perongeluk, want dit klinkt toch wel als een naderende bevalling
Gebruikersavatar
Door sylvia
#270980
Loeka schreef: ;D ;D Nee ze is zeker weten voor het eerste gedekt op 7 januari
Ja, nou is niets raars hoor, je zou de eerste niet zijn die verkeerd rekende ;D

Maar oke , dan maar hopen dat het een virusje is
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door