Ik weet niet of het hier goed staat, anders sorry hiervoor.
Onze kater en poes zitten echt dagelijks onder de nieuwe teken, echt om gek van te worden.
We controleren ze ook echt dagelijks en verwijderen ze. Maar alle dagen halen we er met name bij de kater er minimaal 3 af. Zondag waren het er zelfs 6......
Zelf had ik er ook al eentje.
Het is niet zo dat we vlakbij het bos etc wonen, we wonen nl in een redelijk nieuwe nieuwbouwwijk. En de honden die nog niet zijn behandeld hebben er tot nu toe nog geen één gehad. Terwijl ik met hun wel in het bos geweest ben....
Had al contact gehad met de da maar die was over de middeltjes die er nu te koop waren niet te spreken. Ze werken niet bij katten, wat we vorrig jaar ook al gemerkt hadden (maar toen was het nog niet zo erg als dit jaar).
Wel hadden ze gehoord dat er een nieuw middel aankomt en ging contact opnemen met de leverancier. Maar je raad het al, niets meer van gehoord.
Wel zeiden ze al dat de werkzame stof niet echt geschikt is voor katten. Wel in een lage dosering maar dat geeft tot op heden geen bescherming tegen teken. Zouden ze de dosering gaan verhogen dan wel dag teken maar helaas ook dag kat....
Maar is er niet iets waar teken niet van houden, en huis middeltje of zo. Bv Tea tree oil hoorde ik al, maar is dat zo en kan dat ook gebruikt worden bij katten......