Mijn ouwe kater Limpy is nu ± 16½ jr en loopt al nu zo´n 10 mnd met arthrose en zit daardoor lichamelijk soms niet lekker in z´n vel maar ik merk dat hij nu ook andere ouderdomskwaaltjes krijgt als minder oogzicht (lichte staar) en een beetje dovig worden, daardoor is hij soms wat in zichzelf gekeerd en reageerd hij minder op mij of zijn 2 favoriete vleermuishufters (waar hij normaal echt gek mee is).
Ik heb dit (dementie) ooit al eens eerder bij een ouwe kater gehad (die is daar toch nog 22 mee geworden) maar die reageerde veel beter op prikkels dan limp nu (terwijl ozzy toen echt veel blinder en 80 % doof was en limpy nu vermoedelijk 30-40% doofheid heeft)
Poog nu al zo´n 2-3 mnd limp wat meer te stimuleren met prikkels (ook dmv massage wat ook weer goed is voor zn arthrose) maar hij reageert daar toch minder op dan ozzy toendertijd, kan natuurlijk ook een gemoedstoestand zijn die hij van mij oppikt daar het nu net een jaar geleden is dat zijn vriendin overleden is...
Heeft iemand ervaring in het geestelijk stimuileren van beginnende dementerende katten (of honden, want in principe is limpy slim genoeg om hondenstimulea te snappen met zijn jarenlange oosterse huisviendejes en vriendindinnetjes die hem dat leerden in heldere momenten..........