Nee hoor, mijn dierenarts is niet anti-vers.... of hij wel pro-vers is weet ik niet. Hij had er in ieder geval geen commentaar op en hij wist wat CB was!
Hij heeft haar even goed gevoeld en gecontroleerd. Ze heeft wel een beetje ontlasting, maar zeer zeker geen ophoping of wat dan ook... GELUKKIG! Ze heeft dan ook geen klysma gehad. Zijn gok is dat het voer gewoon zo goed opgenomen word, dat er echt ontzettend weinig ontlasting is. Dat, of ze moet toch stiekem ergens achter poepen waar ik het niet kan zien, maar dat ben ik niet van haar gewend, en verwacht ik ook absoluut niet want ze is altijd 100% zindelijk geweest.
Ik heb inderdaad de bak wel 100x uitgeschept en behalve dikke plassen niks gevonden. Het is klontergrit, dus ik heb de plassen ook even uit elkaar gehaald om te kijken of het niet stiekem diarree was ofzo, maar dat was het niet. Ze komt op het moment ook helemaal niet buiten, omdat ik het goed in de gaten wil houden... anders had ik wel gegokt dat ze buiten wat had gedaan.
De dierenarts heeft wel Tractonorm? meegegeven en daar moet ik haar de komende dagen 2x per dag een klein beetje van geven, om te kijken of het dan wat meer op gang komt. Als ze er diarree van krijgt, moet ik even bellen om te kijken of ze minder krijgt of dan niet meer. Ook heeft ze extra water toegediend gekregen. Ik wil het laxeermiddeltje zeker even een paar dagen geven door haar vlees, maar niet teveel. Ik hou het ook zeker goed in de gaten. Ik mag de dierenarts ook altijd bellen want hij heeft dit weekend dienst.
Ik vind het zeker wel heel prettig dat ik even heen geweest bent, nu weet ik in ieder geval zeker dat er niets mis is. Ik vond het heel moeilijk, want ze zag er prima uit en uitte geen pijn, maarja, ze poepte niet. De dierenarts merkte wel op dat haar buikje wat gassig voelde, maar, dat kon van het voer komen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ook zei hij dat ze een klein beetje hartgruis heeft

Maar niet iets om ons direct zorgen over te maken.