sylvia schreef:
Het kan ook aan de korrels liggen, of misschien is het een dichte bak en vind ze dat nog eng, dus dat ze liever op een open kittenbakje gaat.
Het is wel zaak dit zo snel mogelijk te doorbreken voor het aangeleerd gedrag is.
Misschien is een bench met een kittenbak erin een optie dan moet ze het in de bak doen en dan langzaam aan daarvandaan verder gaan.
Goede tips van Sylvia!
Ik heb zelf nooit onzindelijke kittens gehad en ook geen 'naast-de-bak-plassers'.
Mijn katten hebben een grote bak met hoge instap (gooien ze het grit er wat minder snel uit) zonder deurtje, want die slopen ze vanzelf wel! Gevuld met Biokat kleikorrels. Geen bijluchtjes wat veel merken tegenwoordig hebben en het geeft echt een goede, makkelijk uitschepbare klont.
Als er kittens kwamen, zette ik er altijd een afwasteiltje naast omdat ze misschien die grote, dichte, hoge instapbak wel eng of moeilijk vonden. Zet de bak op een rustig plekje, ik wordt liever ook niet gestoord tijdens een toiletbezoekje!
Ik zou niet met de bak het hele huis doorslepen, dan worden die andere katten ook gek, lijkt me!
Succes d'r mee (je vriendin dan!)