Goedendag allemaal,
Gister is bij onze een na oudste kater een operatie gedaan om voor de tweede maal blaaststenen te verwijderen. Het blijken calciumoxalaat stenen te zijn. Hij moet van de DA op dieet voer maar dat is nogal lastig gezien het feit dat wij zes katten hebben die allen gewend zijn de hele dag te kunnen eten. De andere katten mogen waarschijnlijk dit dieetvoer juist niet hebben omdat ze dan juist sruvietstenen kunnen krijgen.
Ik ben al het een en ander aan het surfen geweest en ben er al achter dat in tegenstelling tot bij struvier bij calciumoxalaat de urine juist minder zuur moet worden. Nu is mijn vraag, weet iemand hoe ik dat eventueel met een bijvoeding of supplement of homeopathie kan bereiken? Zijn er verder nog middelen die hem kunnen ondersteunen?
Onze oudste kater heeft nu al een tijdje nierfalen, hij is 23 dus zo vreemd is het niet, maar hij krijgt al een tijdje berberis vulgaris solidaga en viraurea. Zijn die voor deze kater ook geschikt of moet ik dat eventueel nog aanvullen met wat anders? Overigens gaat het met de oudste heel goed, hij krijgt zonder dat de DA dat weet elke avond een hap vers vlees en geniet daarvan, de rest krijgt hij blikvoer (dieet) met veel water erdoorheen. Hij is inmiddels tegen de verwachting van de DA in weer wat aangekomen en het gaat beter!! Dus daarin onze dank voor jullie advies.
Groet, Sleepy