Als ze PKD heeft, heeft ze problemen met haar nieren. Dit betekent dat ze misselijk kan zijn en dan eet ze dus minder. Als ze ook magerder wordt, geeft dit aan dat haar nierfunctie minder wordt. Dus een bezoekje aan de dierenarts kan geen kwaad. Ik weet niet of je met fortekor iets kunt bij PKD maar dat kan je dierenarts je vertellen.
Als ze misselijk zijn door nierproblemen is het heel lastig om katten aan het eten te krijgen/houden. Je voert vers neem ik aan?
Je kunt het proberen om wat warm water over het eten te gieten, zodat de geur sterker wordt. Of bouillon trekken (zonder zout!!) van botten en dat over het gewone eten doen. Kippenbouillon wordt hier onweerstaanbaar gevonden!
Sterkte met poes.
Lastig want nierpatienten eten niet geweldig.
Je kunt het proberen met nierdieet van Bandit, dat werd hier goed gegeten door de nierpatienten, er is alleen lastig aan te komen, want niemand heeft het op voorraad.
Ik heb nog wel wat in huis, als je wilt kan je wel een bakje van 500 gram overnemen en proberen of ze het lust. Voordeel is dat het een hoge calorische waarde heeft, dus met minder eten toch meer calorieen binnen krijgen. Hier zijn ze behoorlijk kieskeurig, maar ze vinden het lekker.