Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#72433
twijfelachtig; hij eet met mate, is erg rustig. Hij "lekt" urine met af en toe een beetje bloed.

Ik snap er zo helemaal niets meer van; verstopt zit ie dus niet want hij piest overal waar het hem uitkomt en dit kunnen drupjes zijn (en dan zit ie wel te persen) of gewoon een redelijke plas.... dat bloed zal wel komen doordat de boel gigantisch geirriteerd is ofzo.

We kijken het nog ff aan; de medicijnen etc moeten natuurlijk ook de kans krijgen om wat te doen maar zodra de plasbuisontspanners op zijn en er veranderd niets of hij verslechterd dan staan we weer bij de DA op de stoep.

Dus zo eigenlijk, je kunt er net niets mee ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#72443
Balen zeg Ivonne,en ook niet iets om vrolijk van te worden,op deze manier stevent hij toch op andere maatregelen af :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#72542
ja, ben d'r ook een beetje huiverig voor ... maar goed, wat moet dat moet want dit is nog steeds geen pretje voor Moby en het duurt nu toch al wel een aardig tijdje zo alles bij elkaar genomen.

Nou, nog maar ff duimen dat het allemaal "vanzelf" weer overgaat.
Door ine
#73130
Hitam schreef: Opereren om de blaas te spoelen? Klinkt een beetje vaag. Zou ik niet doen. En een penisamputatie heeft ook geen zin omdat hij niet verstopt zit. De blaasontsteking en het gruis gaan er niet mee weg.

Als ik het verhaal zo hoor, 10 jaar geen problemen en nu ineens wel, en dan ook nog zo hardnekkig, denk ik echt dat het stress is. Hij voelt echt wel aan wat er aan de hand is maar kropt het op. Homeopathisch middel wat daarbij kan passen: Ignatia
En Bach bloesems. Iets van Walnut, Agrimony en Star of Bethlehem. Je kunt het altijd proberen.
Ik zit deze hele topic te lezen en krijg de indruk, dat dit berichtje niet door iedereen gelezen is, vandaar, dat ik het even quote! ;)
Tannetje, kunnen die klachten dan zo echt lijken als bij Moby, met bloed en al?
En stel even, dat het dus echt zo is, welke behandeling zou jij dan voorstellen?
Ivonne, hoe is het nu met hem?
En krijg je de lucht weg? Hoe? ??? :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#73282
De reactie van Tannetje is zeker door mij gelezen ;D maar ik geloof serieus niet (en nog steeds niet) dat Moby last heeft van stress..... ik ken mijn kattekind erg goed.

Voor mij is het dus echt een lichamelijk/medisch verhaal (en hij is hier natuurlijk de "ideale" kandidaat voor; ruim 10 jaar oud, een behoorlijk overgewicht en gecastreerd). Wat het voor mij frappanter maakt (en nou ga ik iets zeggen waarbij sommigen misschien van hun stoel gaan rollen)..... Moby is 9,5 jaar geworden op brokken, en dit zonder problemen en zeker nooit ziek. Hij eet sinds een x-aantal maanden CB........ :o ??? . Tja, en dan zakt mij de broek af: je geeft hem het beste van het beste en toch blaasgruis en aanverwante kwalen.

Maar ik ben idd wel benieuwd wat Tannetje zou adviseren als behandeling, ervan uitgaand dat het idd een lichamelijk verhaal is en geen geestelijk. Alle ideeen zijn natuurlijk welkom.

Moby lijkt het redelijk te doen op dit moment, hij is weliswaar nog niet zichzelf maar hij komt wat minder ziek over. Voor mij wordt het de grote hamvraag hoe het gaat als de medicijnen zo meteen op zijn....... dat is van belang om te weten of hij echt beter is of dat het allemaal "zinloos" is geweest.

En de pislucht........ tja, de ene keer maak ik schoon met schoonmaakmiddel en daarna azijn, de andere keer gebruik ik Oxyaction en weer een andere keer gebruik ik allesreiniger met bleekwater. Welke nu het beste is weet ik echt niet want volgens mij liggen er nog (en dan waarschijnlijk Onder het bed :-[) drupjes urine die ik niet gevonden heb dus het begint aardig te geuren hiero zo langzaamaan :-X
Door Paul_Barte
#73324
Gelukkig ga je binnenkort verhuizen als het goed is ;D ;D

Geintje hoor Ivonne......het is en het blijft balen natuurlijk!!

Over het vers en het brok-gebeuren heb ik onlangs een topic geopend.........

Pure alcohol (80%) is meestal en perfecte oplossing om te voorkomen dat beesten dezelfde plaats opnieuw gaan gebruiken als plasplek.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#73466
Ik heb een kat en als die niet naar buiten kon dan ging hij bloed plassen. Echt donker bloed met stolsels er in. Zag er heel eng uit.
Dat is gebeurd toen hij kwam en drie weken binnen moest blijven en later tijdens een verbouwing toen hij niet door het kattenluikje kon. Toen heb ik hem geleerd om door de voordeur naar buiten te gaan en het was over.

Verder heb ik het vermoeden dat heel veel blaasproblemen eigenlijk door stress veroorzaakt worden. Het gebeurt regelmatig dat katten met chronische blaasklachten die overgeplaatst worden naar een ander huis/gezin, ineens geen blaasklachten meer hebben.
Katten zijn dieren die nu eenmaal erg lichamelijk op stress reageren.
En bijna altijd is het niet aan hun gedrag te merken. Ik denk dat daar juist het probleem in zit; ze uiten het niet en daardoor krijgen ze lichamelijke klachten.

Mijn therapie heb ik al genoemd: homeopathie en Bach.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#74946
oke,.... vanaf nu heeft onze Mob geen medicijnen meer, hij lijkt het goed te doen tot zover (staat zelfs al weer te mekkeren om eten ::)), hij komt op dit moment niet ziek over..... tja, en nu wordt het spannend.... blijft dit goed gaan ja of nee :-\

Als het goed gaat dan ga ik zodra de zak met brokken weer leeg is opnieuw over op CB met supplement.

Als het niet goed gaat dan zullen we toch opnieuw naar de DA moeten en kijken wat wijsheid is en maatregelen moeten nemen want NOG een keer zo ziek zijn vind ik geen optie meer voor Moby.
Door zurca
#74949
Ivonne schreef: :) kusje is doorgegeven; het gozertje ligt hier languit naast me op het buro
Ohh heerlijk is dat he?! Als ik hier achter de computer zit dan ligt er meestal een kat naast mij in het raamkozijn, eentje op schoot of achter mij op de stoel en eentje op een stoel die naast mij staat...(En de vierde ligt meestal op de bank ;))
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#74970
:D ik vind het reuze gezellig maar soms ook reuze onhandig ::) . Zoals je weet zijn het hier zwaargewichten en zo nu en dan vinden ze het geweldig om zo op mijn arm te gaan liggen dat ik nog wel kan typen maar eigenlijk net niet met de muis kan bewegen..... :P :-\
Door zurca
#74973
Katten en handig..Dat gaat niet samen.. ::)
Tobias maakt er ook een hobby van om op het toetsenbord te gaan liggen, het liefst als ik net wat aan het typen ben...En Meid is degene die vaak op schoot of achter me ligt, ook niet handig..Maar ik ben netjes "afgericht" door m'n katten en pas me meestal aan hun positie aan ;D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#75006
;D ik moet zeggen dat ik redelijk ben afgericht door ze maar Robert maakt het bonter; de katten slapen hier op bed (de een tegen mijn been en de ander in de holte van mijn arm) maar zo nu en dan gaat er een bij Robert liggen en hij blijft dan in die houding liggen (ook al ligt het k.. ) maar hij vind het zo "zielig" want die kat ligt zo lekker te slapen....... :-* :P :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door