Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#675892
Nou ja  >:( >:( >:( hoe haalt ze het in d'r hersens!  >:( >:( >:( Echt niet te geloven!
Wie bepaalt er potverdorie wat jou kat eet. jij toch zeker! Slaon die muts!  >:( >:(

Ik denk ik dat ik haar over d'r balie heen had getrokken, op zulke momenten zie ik echt een rood waas voor m'n ogen en dan word ik bloedlink  :-X

Toen Kruimel geopereerd was ben ik elke dag haar eigen barfmengseltje wezen brengen en dat hebben ze haar braaf gegeven. Ze vonden het wel vreemd en raar maar ze zagen dat Kruimel het naar binnen schrokte en dat ze er puik en prima uitzag dus ik heb geen onvertogen woord gehoord. Had ik dat wel gehoord dan was ze linea recta mee naar huis gegaan na de operatie.
Door zurca
#675907
Was nu zo overrompeld door het feit dat ze dus blaasstenen heeft dat ik nieteens meer begonnen ben over die assistente....Maar ik heb een emailadres gevonden en ga mn gal via de mail even spuwen! Is wel beter ook want dan kan ik alles rustig overdenken en goed opschrijven.

Verder heb ik net weer teruggebeld. Ik wil namelijk dat ze voor onze vakantie geopereed word en gelukkig zagen ze daar geen bezwaar tegen. Maandag gaat ze onder het mes en worden de stenen verstuurd. Aan de hand van dat onderzoek bekijken ze of en welk dieet ze nodig heeft!!
Help!! Ik wil geen brokken dieet maar ook niet voor gek versleten worden daar dat ik geen dieet wil geven....

Noa heeft het overgens weer voorelkaar....Ze mag ook deze kerst weer mee op vakantie :-X
Door tt-tjes
#675909
zurca schreef: Ga ik zeker doen!
Morgenochtend hang ik gelijk aan de telefoon dan praat ik wat makkelijker.....
En, heb je nog iets gezegd van gisteravond??

Oeps, net te laat :)
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 14 dec 2006, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#675910
tt-tjes schreef: En, heb je nog iets gezegd van gisteravond??

Oeps, net te laat :)
Nee dus...heb vanmorgen wel gebeld want door dat gehannes gisteren had ik dus niet alles kunnen vragen/vertellen wat ik had willen doen. Ik kreeg toen een assistent aan de telefoon en tja...die kan er ook verder niks mee dus was vanplan om de DA zelf even in te lichten..Maar toen die belde en vertelde wat er met Noa was, was ik zo overrompeld dat ik die assistente van gisteren en die DA van 2 weken terug al weer vergeten was :-[
Maar ik ga zo beginnen aan een uitgebreide email!!
Want ook over die DA van 2 weken terug ben ik niet te spreken....Noa had allang geopereerd kunnen zijn en al goed hersteld.....
Door *Robin*
#676056
Ik ben wel blij dat je nu eindelijk weet waardoor het komt en dat het geen nieraandoening is ofzo. ik hoop ook dat je een beetje redelijk advies kan krijgen over hoe je die stenen kan voorkomen en niet met een dieet. vraag desnoods waardoor het dan verholpen word of wat er dan in die brokken zit waardoor het wordt voorkomen. misschien als je de uitslag weet kan je ook contact opnemen met Tannetje, die zal je geen brokkendieet aansmeren ;)
Door Rosita
#676078
Ik hoop dat het geen combinatiestenen zijn want dan is het volgens mij wel belangrijk te weten waar de kern uit bestaat. Hoop dus dat het 100% struviet is en dat dagelijks wat appelazijn en vit. C zorgt dat Noa staks weer helemaal het meisje is. Als het calcium oxalaat is zou je potassium citrate kunnen geven, maar gezien 70% van de patienten mannelijk is, is dus de kans dat Noa dit heeft volgens mij niet heel groot. Daarnaast is het toegenomen aantal gevallen met calcium oxalaat volgens mij een gevolg van het tegenwoordig standaard verzuren van brokken en het verlagen van het magnesium gehalte in het voer.

Als het om struviet gaat:

- Diets with the highest magnesium, phosphorus, calcium, chloride, or fiber contents and moderate protein content were associated with increased risk of developing MAP uroliths

- Diets low in sodium or potassium or formulated to maximize urine acidity had a decreased risk of developing MAP uroliths

- Diets with the highest fat content were associated with decreased risk of developing MAP uroliths

Als het om calcium oxelaat gaat:

- Diets low in sodium or potassium or formulated to maximize urine acidity had an increased risk of developing CaOx uroliths (dat is dus wat ik bedoel met de brokken van tegenwoordig)

- Diets with moderate fat or carbohydrate contents were associated with increased risk of developing CaOx uroliths

- Compared with the lowest contents, diets with the highest moisture or protein contents and with moderate magnesium, phosphorus, or calcium contents were associated with decreased risk of developing CaOx uroliths

Results suggest that diets formulated to contain higher protein, sodium, potassium, moisture, calcium, phosphorus, and magnesium contents and with decreased urine acidifying potential may minimize formation of CaOx uroliths in cats. Diets formulated to contain higher fat content and lower protein and potassium contents and with increased urine acidifying potential may minimize formation of MAP uroliths. (J Am Vet Med Assoc 2001;219:1228–1237)
Door zurca
#676145
Bedankt Rosita, en de andere ook natuurlijk!

Ik ga die stenen zeker laten versturen voor onderzoek en mochten ze aan de hand daarvan komen met dieetbrokken dan mogen ze mij alle onderzoek uitslagen geven en ga ik een afspraak maken bij Tannetje...

Verder ben ik een beetje...tja...geen idee eigenlijk...
Afgelopen woensdag had ik gebeld om een afspraak te maken voor een echo. Toen ik belde heb ik gevraagt of er ipv een echo ook een fote gemaakt kon worden (ivm de kosten en ik had gelezen dat ze op een foto ook poliepen en stenen ed. kunnen zien) Maar er werd verteld dat een echo duidelijker is, meer mogelijkheden heeft en meer zekerheid geeft...Nou oke dan een echo. Ook even gevraagt naar de kosten. Omdat ik met Noa voor dit probleem al bij de DA was geweest verwachtte de assistente dat het zonder consult berekent zou worden. Dan kwam het op 55 euro. Maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen dus met consult 20 euro erbij....

Mag ik vandaag 127 euro afrekenen.....Wat blijkt....hou je vast....om de echo te bevestigen is er ook even een fotootje gemaakt :-X
Moet ik nu hard gaan lachen, gaan janken offe... :-X :-X :-X

Zit er hard over te denken om morgen mij oude DA even te bellen met de vraag wat zo'n operatie bij hun kost want eigenlijk wil ik waar ik nu geweest ben geen voet meer over de drempel zetten.....of overdrijf ik nu een beetje....
Het zit niet echt mee momenteel....

Op het verslagje wat ik meekreeg staat hetvolgende;

2 blaassteentjes, mogelijk aan elkaar vast, van 0,4cm.
Duidelijke komeetstralen, los in de blaas.
blaaswand nog netjes.

Wie kan mij wat vertellen over die komeetstralen?
Door zurca
#676166
Noa gaat net naar de kattenbak...ik denk "ff bakje eronder"....
Haar urine is nu niet bloederig rood meer maar beetje roze...
Door *Robin*
#676268
Wat een vreemde zaak daar :g:
Ik zou toch ook maar bij een andere of in jouw geval bij je oude Da kijken wat er kan gebeuren en hoeveel geld het kost... Je vraagt zelf om een foto, maar het moet iets meer geld in het laatje brengen dus maken we er een echo van en om te bevestigen dat de echo gelijk had maken we nog even een foto.... Jaja :-X
Ik vind niet dat je overdrijft hoor, ik zou ze geen rooie rotcent meer in de zak steken!! >:(
Door Rosita
#676304
Ik had die foto niet betaald juist omdat je in eerste instantie om een foto vroeg en te horen kreeg dat een echo duidelijker zou zijn. Kijk, al hadden ze van te voren gezegd een echo is duidelijker, maar wellicht is ter bevestiging nog een foto nodig, dan had je van te voren wel of niet toestemming gegeven, maar dit is dus zonder toestemming gedaan. Jouw kat ging voor een echo dus daar had ik dan ook voor betaald, heel simpel. Bij een operatie kunnen onverwachte dingen gebeuren waardoor de kosten stijgen, maar dit hadden ze van te voren kunnen weten.
Door Helen
#676305
Ik zou sowieso nooit meer naar die DA gaan en dan ook mondeling of schriftelijk toelichten. Ik zou er wat zij ook zeggen helemaal klaar mee zijn. Ook zou ik expliciet de gang van zaken mbt de echo en foto melden. Ik zou zelf waarschijnlijk de rekening niet betaald hebben. Als ik zou afspreken dat er een echo gemaakt zou worden dan betaal ik daarvoor. Voor al het andere erbij zou ik overleg geeist hebben. Overleggen ze niet, dan mogen ze het ook zelf dokken.

Waar woon je eigenlijk? Misschien weet een van ons een goed DA in de buurt.
Door zurca
#676362
Ik heb vanmorgen gebeld en een klacht ingedient....
De mevrouw die ik aan de telefoon had, gaat om tekst en uitleg vragen bij de behandeld DA. Daarnaast gaan er vandaag een email en een brief de deur uit.

Een andere DA de operatie laten doen heb ik ook over nagedacht.
Probleem is alleen dat ik zelf geen auto rij, dus Wim moet rijden...Wim heeft het momenteel gigantisch druk op zijn werk, maakt dagen van meer dan 12 uur en is dus 's morgens vroeg al weg en komt pas laat thuis....
Nu heeft hij kunnen regelen om maandag eerst Noa weg te brengen. Zou ik een andere Da inschakelen, dan word dat de Da uit mn vorige woonplaats. En die laten operaties uitvoeren in Spijkenisse....is weer verder weg voor ons en dan komt Wim dus in de problemen...

Noa zal dus nog geopereert worden bij dezelfde Da, maar dat is dan ook het laatste wat ze van ons zien! Naar aanleiding van de uitslagen van de blaasstenen ga ik of terug naar mn oude DA of ik ga naar Amsterdam.

Ik zal ze maandag wel op het hart drukken dat ik van elke cent extra, van te voren op de hoogte gebracht wil worden!!
Door Mevroi Kruim
#676415
Jeetje joh, wat een toestanden!
Ik vind het echt te gek voor woorden wat ze daar uitvreten  >:( >:( >:(
En ik moest onmiddellijk terugdenken aan een bezoekje aan een grote dierenkliniek waar ik onlangs met m'n paardje was. Ze moest gekeurd worden en de fokker was tot voor kort hoogleraar aan de veterinaire faculteit in Utrecht en kent dus ongeveer elke da in Nederland. Dus na de keuring kregen we een rondleiding speciaal voor collega's. Ik mee uiteraard, unieke kans om de boel eens van binnen te zien.
Reuze interessant allemaal, en vooral de opmerking van de rondleidende da over hun nieuwe CT-scan: 'ja, ze komen hier uit heel Europa naar toe. En als ze dan toch hier zijn dan doen we nog een scannetje hier, scannetje daar, nog een paar onderzoekjes, en zo loopt de rekening lekker op. Tja, zo'n apparaat kost wat en dat moet ook weer terugverdiend worden.'

:o :o :o :o

Hele goeie mensen daar hoor en prima zorg, echte experts op paardengebied, maar de economie speelt dus overal een rol.
Door zurca
#676461
Dat is precies het nare gevoel wat mij ook bekruipt...
Er stat daar een spiksplinternieuw gebouw en allerlei "nieuwe snufjes" en tja....dat geld daarvoor moet natuurlijk wel terugverdiend worden :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door